wtorek, 26 listopada 2019

Mega wygodnie i tanio, czyli rachunki w telefonie

Dzisiejszy wpis będzie użyteczny przede wszystkim dla tych, którzy lubią, chcą lub muszą opłacać domowe rachunki za pomocą karty płatniczej. W szczególności dotyczy to osób biorących udział w promocjach takich jak ta, o której pisałem w moim poprzednim wpisie. Jednak zachęcam do jego przeczytania wszystkich Czytelników bloga, bowiem usługa jest naprawdę bardzo wygodna, a w dodatku (przynajmniej na razie) całkowicie darmowa.

Mojeusługi.pl to serwis, którego operatorem jest firma ING Usługi dla Biznesu S.A., a więc spółka z grupy ING, która w Polsce jest większościowym udziałowcem Banku Śląskiego.
Piszę o tym na samym początku, bo wiarygodność instytucji przesyłającej nasze pieniądze jest moim zdaniem bardzo istotna (vide przypadek Grosika) i w tym przypadku wygląda to dobrze.

Pomysł na opłacanie rachunków w telefonie nie jest nowy. Od dłuższego czasu rachunki w telefonie mogliśmy już opłacać za pomocą Sprytnego Billa, czy też w aplikacji Skycash, jednak do każdego rachunku doliczana była w nich prowizja w okolicy 1 zł, co przy kilku rachunkach w miesiącu składało się już czasami na sporą sumę.
W serwisie mojeusługi.pl większość rachunków opłacimy bez żadnej prowizji. W cenniku usług przewidziana jest wprawdzie opłata w wysokości od 0 do 0,89 zł, ale jak na razie opłaciłem już kilka rachunków dla różnych dostawców i każdorazowo prowizja nie była naliczana. Podejrzewam, że całkowita darmowość nie będzie trwała wiecznie, ale nawet w przypadku wprowadzenia opłat i tak będzie taniej niż u konkurencji ze względu na to, że w nowym serwisie można ze sobą łączyć kilka rachunków i opłacać je łącznie, a cennik przewiduje prowizję od płatności, a nie od liczby rachunków.

Jednak to nie cena, a łatwość obsługi jest czynnikiem, który sprawił na mnie największe wrażenie.
Skanowanie kodów kreskowych w Sprytnym Billu było fajne, ale nie na każdym rachunku jest kod kreskowy, czasem bywały problemy z odczytem, a zdarzyło mi się także, że numer rachunku do wpłaty odczytany z kodu kreskowego był inny niż wydrukowany na rachunku, co ostatecznie sprawiło, że przestałem korzystać z tej aplikacji.
W serwisie mojeusługi.pl mamy szeroki wybór jeśli chodzi o sposoby wprowadzania rachunków. Od takich dla skrajnych sieciowych ekshibicjonistów jak udostępnienie swoich haseł do e-boku lub hasła do skrzynki email, po całkiem rozsądne jak przesłanie efaktury emailem lub przesłanie zdjęcia na specjalnie dla nas utworzony, unikalny adres email. Oczywiście istnieje też możliwość wprowadzenia rachunku ręcznie, ale jeśli chcemy zapłacić za niego kartą płatniczą, to i tak musi on zostać zweryfikowany, czyli przesłanie zdjęcia nas nie ominie.
Usługa umożliwia płatności dla praktycznie wszystkich masowych wystawców faktur. Znaczna część jest predefiniowana w systemie, ale nawet jeśli któregoś brakuje, to można go dodać ręcznie.

Rejestracja w serwisie wymaga podania podstawowych danych jak imię, nazwisko i adres email.
Bardzo podoba mi się to, że nie musimy instalować żadnej aplikacji. Docenią to zwłaszcza ci, którzy męczą się jeszcze ze starym telefonem z 16 GB pamięci dla aplikacji. Serwis działa w przeglądarce, a układ jest wystarczająco przejrzysty zarówno na komputerze jak i na telefonie. Dzięki temu mamy możliwość zapisania danych karty płatniczej w nieco bezpieczniejszym (przynajmniej moim zdaniem) środowisku Windows, a płatności zapisaną kartą dokonywać już na telefonie. Mamy też możliwość zapłacenia blikiem lub poprzez bramkę płatniczą szybkim przelewem z naszego banku.


Rachunki opłacone kartą widoczne są w banku jako normalna płatność kartą w internecie (MCC 4900), co ma taką zaletę, że umożliwia wykorzystanie w promocjach bankowych, które premiują opłaty kartą, ale z drugiej strony sprawia, że późniejsze sprawdzenie czego dotyczyła dana płatność możliwe jest tylko po zalogowaniu na konto w mojeusługi.pl

Najpoważniejszą i chyba jedyną wadą usługi jest to, że zlecone płatności docierają do odbiorcy z  opóźnieniem - z mojego doświadczenia są to 2 - 3 dni robocze. Warto o tym pamiętać i zlecać płatności z odpowiednim wyprzedzeniem.

Firmie zależy na szybkim upowszechnieniu usługi dlatego przygotowała program poleceń, na którym mogą skorzystać zarówno polecający jak i polecani.
Za rejestrację z polecenia dotychczasowego klienta i opłacenie pierwszego, zweryfikowanego rachunku w serwisie, dostaniemy zwrot w wysokości 30 zł (ale nie więcej niż wysokość opłaconego rachunku, czyli w praktyce warto aby pierwszy rachunek był wyższy niż 30 zł).
Po rejestracji będziemy mieli możliwość polecenia usługi innym i otrzymania za każdego poleconego także 30 zł zwrotu (maksymalnie do 10 osób, czyli max 300 zł). Powyższe zwroty wypłacane są na nasze konto bankowe tą samą metodą jakiej użyliśmy do płatności za rachunek. Szczegóły programu poleceń znajdziecie w regulaminie.
Wszystkim chętnym na przetestowanie usługi polecam użycie mojego kodu polecenia EX65-K2LN, który należy wprowadzić podczas rejestracji w serwisie.
Przed rejestracją można zapoznać się z funkcjonalnością serwisu korzystając z jego wersji demonstracyjnej.

Dla dociekliwych jak zwykle regulamin usługi.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz