W międzyczasie oferta trochę się poprawiła, dodatkowo wprowadzono promocję za jej polecenie znajomym (ten temat rozwinę na końcu wpisu), a nawet możliwość przekazanie niewykorzystanej części pakietu internetowego innej osobie korzystającej z Flexa. Jednocześnie zaserwowano nam cykl podwyżek w starej ofercie prepaid Orange, przez co Flex nie wydaje się już taki drogi.
Uznałem więc, że Orange, w przeciwieństwie do Play (który o ofercie Next zapomniał natychmiast po jej wprowadzeniu) ma poważne plany dotyczące Flexa i najwyższy czas ją dla Was przetestować. Oczywiście skupiłem się na słabych stronach, bo po co szczegółowo opisywać coś, co po prostu działa?
Operator reklamował usługę hasłem #chceszmasz - czy aby na pewno tak jest?
Chcę sprawdzić billing w aplikacji - #niedasię
Nie powiem, że robię to często, ale czasami taka możliwość jest przydatna. Na razie możemy tylko poprosić konsultanta na czacie i podobno w ciągu najdalej tygodnia przyślą nam coś, co uda im się ręcznie wyciągnąć z bazy danych ;-)
Nie chodzi mi o sposób w jaki dane karty są przechowywane u dostawcy usług. Chodzi mi o sam moment wprowadzanie danych karty. Wystarczy prosty keylogger...
Dlatego jak już nawet muszę wprowadzić dane karty, to wolałbym to zrobić na swoim domowym PC, z zaktualizowanym Windowsem, na którym nie instaluję żadnych podejrzanych aplikacji z marketu Googla.
No i teraz najważniejsze. Co się stało kiedy płatność kartą nie przeszła? Ano zupełnie nic ;-) Chcecie zadzwonić do żony, żeby podała dane innej karty? #niedasię Może połączyć się z obsługą techniczną? #niedasię (chyba, że macie ze sobą inne źródło internetu). Może chcecie zapytać w salonie? #niedasię, bo w salonie Flexa nie obsługują. Możliwe, że akurat miałem pecha, ale u mnie coś się zawiesiło i po podpięciu innej karty system podjął próbę obciążenia dopiero po kilkudziesięciu godzinach. Możliwe zresztą, że to za sprawą interwencji obsługi technicznej, którą poprosiłem o pomoc.
Osoby dobrze zaznajomione z prepaidami mogą być nawet zdziwione podwójnie, bo w takiej sytuacji, w przeciwieństwie do większości innych ofert na kartę, w przypadku Flexa nasz numer staje całkowicie nieaktywny - połączeń nie tylko nie można inicjować, ale nawet nie można ich odbierać.
No cóż, to był tylko numer testowy, ale gdyby to był mój główny numer, a ja nie miałbym możliwości korzystania z niego przez kilkadziesiąt godzin, to byłbym raczej mocno wkurzony.. (Edytowano: Obecnie problem już właściwie nie istnieje z uwagi na to, że pojawiła się możliwość doładowania BLIKIEM)
Czy da się skontaktować z obsługą techniczną w inny sposób niż przez czat w aplikacji?
#niedasię
A co się stanie, jeśli dojdziecie do wniosku, że Flex jest jednak nie dla Was i zechcecie wrócić do abonamentu w Orange? #niedasię :-D
To może chociaż do pomarańczowego prepaida?
Dlaczego? Tak dokładnie to nie wiadomo. Do innych operatorów numer przenieść się da.
To zapewne jeszcze nie wszystkie #niedasię, które znajdę w ofercie, bo używam jej zaledwie od tygodnia.
Dlatego zastrzegam sobie prawo do aktualizacji tego wpisu ;-)
Przedstawiciele Orange obiecują, że będą udoskonalali ofertę. I ja im wierzę. Tylko, że to pewnie jeszcze trochę potrwa.
Na koniec sprawa programu poleceń. Mogą na nim skorzystać zarówno polecający, jak i ci komu usługę polecono.
Skutek jest taki, że na przeróżnych forach znajdziecie tabuny "szczerze" polecających usługę (z dołączoną prośbą o wykorzystanie ich kodu polecającego) obiecujących, że Wy także 50 zł otrzymacie. Taki program poleceń trochę przypomina mi swoistą piramidę finansową.
Moim zdaniem oferta ma potencjał, ale na razie wymaga jeszcze trochę oszlifowania.
Ja na razie Flexa polecam nadal tylko tym, którzy chcą przedterminowo zakończyć abonament głosowy w Orange. Przy okazji podpowiem, że numer który chcecie przenieść do Flexa musi znajdować się na oddzielnym koncie abonenckim, a przeniesienie na oddzielne konto jest możliwe tylko od nowego okresu rozliczeniowego. Zatem posiadacze kilku abonamentów na koncie Orange muszą sprawę zaplanować z pewnym wyprzedzeniem.
Aktualizacja z dnia 7.11.2019
Chyba jest nawet gorzej niż myślałem. Chciałem przenieść jeden z numerów z abonamentu do Flex i zgadnijcie... #niedasię
Oczywiście zapytałem o przyczynę na czacie, ale oni też jej nie znają (cyt):
"Z tego, co widzę warunki formalne są spełnione. Wobec tego przekaże indywidualne zgłoszenie do działu technicznego."
Odpowiedź na zgłoszenie może zająć nawet 30 dni, choć podobno na większość odpowiadają w ciągu 48 godzin. O wynikach (kiedyś) Was poinformuję. ;-)
Na razie 48 godzin minęło i efektów brak. c.d.n.
Po 72 godzinach od zgłoszenia ostatecznie udało się przenieść numer. Czyli jednak się da. :-)
Aktualizacja z dnia 9.01.2020
Czy da się stworzyć aplikację, która nie będzie mnie regularnie raz w tygodniu złośliwie wylogowywała? Jest to upierdliwe, bo dodatkowo aplikacja ma absurdalne wymagania co do hasła (wymaga dużych i małych liter, cyfr i znaków specjalnych, przez co stale je zapominam). Być może kiedyś to dopracują, ale na razie dodaję kolejne #niedasie
Aktualizacja z dnia 6.02.2020
Stało się! Pojawiła się możliwość zasilania konta BLIKIEM
Aktualizacja z dnia 12.02.2020
Sama aplikacja jednak działa nawet bez wykupionego roamingu.
Aktualizacja z dnia 13.03.2020
Aktualizacja z dnia 11.07.2020
Pojawiły się sygnały od użytkowników, że doświadczają oni problemów z usługami "Ktoś dzwonił" (brak powiadomienia o nieudanej próbie połączenia przychodzącego) oraz blokadą połączeń z numerów zastrzeżonych (połączenie wprawdzie jest blokowane, ale osoba dzwoniąca z numeru zastrzeżonego nie otrzymuje informacji, że rozmówca zablokował połączenia z numerów zastrzeżonych).
Aktualizacja z dnia 4.11.2020
Od listopada zmodyfikowano zasady programu poleceń. Obecnie polecający otrzymuje 70 zł, a polecany jedynie 30, co wystarczy już tylko na miesiąc subskrypcji.
Aktualizacja z dnia 27.01.2021
Od pewnego czasu mamy możliwość wyboru Flex dla firm. Co ciekawe przy tej okazji w Orange wprowadzili nową, wcześniej nie znaną w Polsce stawkę VAT:
Nie wiem co na to powie minister finansów, ale pewnie się ucieszy ;-)
Aktualizacja z dnia 30.04.2021
W najnowszej promocji nowi użytkownicy Flexa przez 3 miesiące za subskrypcję dowolnego planu zapłacą tylko 1 zł/m-c. Podczas rejestracji należy użyć kodu FLEX3
Operator zaczął wymuszać aktualizacje aplikacji w ten sposób, że stara wersja przestaje się uruchamiać. To bardzo wygodne dla programistów, ale niespecjalnie dobre dla użytkowników, bo kiedy z jakiś przyczyn nie możemy zaktualizować aplikacji to jesteśmy automatycznie odcięci od możliwości opłacenia subskrypcji BLIKiem, pomocy technicznej (czatu) i jakichkolwiek zmian na koncie.
Aktualizacja z dnia 10.01.2023
Trochę to trwało, ale można już migrować do oferty na kartę w Orange. W tym celu należy taką chęć zgłosić obsłudze przez czat.
Dziękuję panu że poruszył pan ten temat z Orange Flex bo sam miesiąc temu przeniosłem numer z Orange Free bo chciałem spróbować czegoś nowego bo słyszałem o tej nowej ofercie ale nie sprawdziłem właśnie na czym to polega i jakie niedogodności będą później po tym krótkim czasie i problemach które pan napisał myślałem to nic wrócę z powrotem do Free dziś dowiedziałem się że jest to niemożliwe jestem bardzo rozczarowany tym bo zostałem na lodzie i muszę kupić nową kartę preipad i ją zarejestrować dziękuję panu że pan opisał to bo wiele ludzi wchodzi w to i trzeba ich przestrzegać pozdrawiam
OdpowiedzUsuńNie trzeba zaraz kupować nowej karty. Przeniesienie numeru do Play na kartę zajmie góra dwa dni (w Play chyba załatwiają to najsprawniej), a powrót do Orange na kartę kolejne dwa.
Usuń