piątek, 15 kwietnia 2016

Jak smakuje sok z nadpsutej pomarańczy?


Pierwsza reakcja na wprowadzenie przez Orange nowej oferty, to szok i niedowierzanie;-)
Nic nie zapowiada jednak, aby operator zamierzał się wycofać z tego posunięcia, dlatego postanowiłem sprawdzić dla Was, ile soku można wycisnąć z nadpsutej pomarańczy;-)
Tradycyjnie przypomnę, że o tym co to dla mnie jest dobra oferta pisałem w tym wpisie, opisana jest tam także metodologia obliczeń.
A teraz tradycyjnie tabelka: :-)
 

Pamiętajmy, że najlepsze oferty pojawiają się najczęściej w okresie "szalonych dni", dlatego całkiem możliwe, że wkrótce oferty będą jeszcze lepsze. Biorąc to pod uwagę, może nie będzie aż tak tragicznie jak początkowo myślałem. Przypomnę, że koszty mogą być jeszcze niższe z rabatem Open.
A teraz parę słów komentarza.
Obecna konstrukcja oferty jest taka, że wzrost abonamentu w małym stopniu przekłada się na spadek ceny telefonu. Dlatego koszt usług jest najmniejszy w najniższym abonamencie i rośnie wraz z jego wzrostem.
Niby oczywiste, ale do tej pory tak nie było:-)
W analizie pominąłem jednak najniższy abonament, bowiem 200 minut/sms miesięcznie i 300 MB internetu wydaje mi się być ofertą dla nielicznych. Dlatego jako podstawę przyjąłem abonament za 35 zł, zawierający nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich sieci komórkowych. Przy założeniu, że niewiele rozmawiamy z numerami stacjonarnymi (ja osobiście wygadałem około 5 minut za ostatnie pół roku), problemem może być tylko niewielki pakiet internetu (1 GB).

Z powyższej tabelki wynika, że przy powyższych założeniach, w tej chwili bardzo dobrą ofertą są zestawy LG Spirit lub Huawei P8 Lite ze smartwatchem Alcatel Onetouch.  O ile telefon LG Spirit można polecić chyba tylko najmniej wymagającym, to Huawei P8 Lite jest już telefonem całkiem przyzwoitym.
Na opłacalność tej oferty wpływa jednak głównie wysoka cena sklepowa zegarków Alcatela. Zatem ponownie jest to oferta dla nielicznych (amatorów akurat tych smartwatchy).
Nieco inaczej jest z telefonami Huawei Shot X i Samsung Galaxy S5 Neo. Jeżeli tylko odpowiada Wam zakres usług zawartych w abonamencie, to oferta jest całkiem przyzwoita, a całkowity koszt umowy jest znacząco niższy niż w marcowych i kwietniowych szalonych dniach! (w wierszu "poprzednio" tj. 3 od końca podałem najniższy całkowity koszt umowy jaki można było wtedy uzyskać).
Stosunkowo dobrą ofertą są też telefony LG Leon i Motorola/Lenovo Moto E, choć podobnie jak LG Spirit, jest to oferta dla osób mało wymagających od telefonu.


Dla tych, którzy chcieliby skorzystać z jednej z wymienionych ofert, przypominam o wpisach na temat składania zamówienia w sklepie internetowym Orange:
przedłużenie umowy w Orange
przeniesienie numeru do Orange 
Postępowanie zgodnie z zawartymi tam instrukcjami, pozwoli Wam zapisać się do Klubu czytelników bloga.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz