Przeniesienie numeru do Orange poprzez sklep internetowy nie jest trudne, ale jest kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, bowiem mogą budzić wątpliwości, zwłaszcza jeżeli ktoś robi to po raz pierwszy.
W szczególności dotyczy to użycia kodów rabatowych, czy też promocji "przenieś numer do Orange", szerzej opisanej w tym artykule.
Pierwszym z takich niuansów jest to, że kody rabatowe działają na zasadzie plików cookies. Dlatego przed rozpoczęciem zamówienia zalecam wyczyszczenie plików cookies w przeglądarce oraz wyłączenie dodatków w rodzaju adblocka, które także mogą powodować problemy w działaniu kodów rabatowych.
Problemy takie pojawiają się rzadko, ale zastosowanie się do mojej rady ogranicza ryzyko do zera.
Przykładowo w przeglądarce Chrome robimy to naciskając jednocześnie ctrl shift del lub wybierając z menu opcję "wyczyść dane przeglądania", tak jak na zdjeciu poniżej:
Ukaże nam się poniższy ekran:
Ważne jest, żeby wybrać opcje, które otoczyłem na czerwono, a następnie nacisnąć przycisk, który otoczyłem na zielono.
Kolejna uwaga. Często strony Orange ładują się bardzo powoli. Nie naciskamy niczego na stronie, nie wybieramy żadnej opcji zanim strona nie załaduje się do końca. Nieprzestrzeganie tej rady może skutkować totalnym zawiśnięciem strony i koniecznością zaczynania od początku!
Następna sprawa to kod rabatowy.
Kody rabatowe potrzebne w promocji "100% rabatu przez 6 miesięcy dla przenoszących numer do Orange", (szerzej opisanej tutaj) możemy pobrać z tej strony. Należy postępować wg. instrukcji wyświetlanych na ekranie, aż do chwili wyświetlenia się kodu rabatowego, który należy skopiować i zapisać (najlepiej w pliku tekstowym, ale może być i na kartce;-) ). Istnieje możliwość wysłania na maila, ale często dochodzą one z opóźnieniem, albo i wcale, dlatego moja metoda jest najbezpieczniejsza.
Jeżeli posiadamy inne kody rabatowe to dalszy tryb postępowania jest identyczny jak w przypadku powyższego, z tym, że nie uda nam się wykorzystać więcej niż jednego kodu rabatowego naraz, dlatego trzeba wcześniej zdecydować jakiego kodu chcemy użyć.
Następnie posiadany kod rabatowy wklejamy na tej stronie i naciskamy "dalej". Zobaczymy ekran (w zależności od użytego kodu) podobny do tego:
Aktywowany w ten sposób kupon będzie działał w każdym kolejnym otwartym później oknie przeglądarki, dlatego ja zostawiam ten ekran tak jak jest, a dalszą część procesu przeprowadzam w nowym oknie. W razie wystąpienia problemów (zawiśnięcie strony itp.) mogę ponowić proces zamawiania od tego miejsca, a nie od samego początku.
Zamówienie.
Tak, jak napisałem wyżej, w nowym oknie przeglądarki otwieram stronę operatora. Użycie w tym celu tego linku informuje operatora, że to ja poleciłem Wam usługi Orange i daje Wam możliwość zostania członkiem Klubu Czytelników Mojego Bloga :-) Proponuję użycie tego linku nawet wtedy jeśli nie jesteście zainteresowani członkostwem w Klubie. Nic Was to nie kosztuje i nie ma wpływu na działanie innych promocji, a będzie miłą formą podziękowania za moją pracę:-)
W kolejnym kroku wybieramy z menu opcję "Telefony i urządzenia", tak jak na zdjęciu poniżej:
Ukaże nam się spis producentów telefonów, z którego wybieramy tego, który nas interesuje, co ograniczy liczbę urządzeń, ułatwiając nam znalezienie konkretnego modelu.
Wtedy zobaczymy taki ekran:
Wybieramy pożądane opcje w polach, które otoczyłem na czerwono i sprawdzamy czy posiadany kod rabatowy działa prawidłowo - powinien pokazać się w miejscu, które otoczyłem na zielono. Oczywiście treść komunikatu może być różna, w zależności od użytego kodu.
Jeżeli wszystko się zgadza naciskamy przycisk "wybieram" przy wybranym modelu telefonu.
Pojawi się okienko do wpisania numeru telefonu, który chcemy przenieść. Po jego uzupełnieniu, na ten numer telefonu przyjdzie sms z kodem weryfikacyjnym, który wpisujemy w okienku, które się wtedy pojawi.
Od tej chwili musimy już działać szybko, ponieważ po kilku minutach formularz się resetuje i trzeba zaczynać wszystko od początku.
W kolejnym okienku uzupełniamy dotychczasowego operatora (wybór z listy) oraz dotychczasowy typ oferty (karta lub abonament/mix). Zobaczymy taki ekran:
Jeżeli nie mamy do tej pory żadnej usługi mobilnej w Orange wybieramy opcję "jestem nowym klientem Orange". Jeżeli mamy już jakieś usługi mobilne, wybieramy "jestem już klientem Orange", co umożliwi dopisanie nowego numeru do istniejącego konta abonenckiego.
Na dole powyższego zdjęcia jest pole, które możemy zaznaczyć w przypadku posiadania usług stacjonarnych. Zaznaczenie tego pola spowoduje wybranie specjalnego planu dla posiadaczy usług stacjonarnych Smart Plan LTE Open i anuluje wszelkie wprowadzone kody rabatowe! Dlatego tego pola nie zaznaczamy (chyba, że ktoś akurat chce rzeczywiście skorzystać z tego planu).
Jeżeli jesteśmy nowym klientem to na dole ekranu pojawi się podsumowanie wybranej oferty, na którym kolejny raz możemy sprawdzić, czy z naszym kodem rabatowym jest wszystko w porządku:
Informacja dotycząca kodu rabatowego (jak widać) jest na samym dole ekranu.
Jeżeli posiadamy inne usługi mobilne w Orange i wybraliśmy opcję "jestem już klientem Orange" to zobaczymy dodatkowe pole na niebieskim tle. Wpisujemy tam numer, który jest już aktywny w Orange, a następnie hasło weryfikacyjne otrzymane smsem, który przyjdzie na ten numer.
Jeżeli z jakiś powodów nie zrobimy tego na tym etapie to nic straconego. Konta można jeszcze połączyć później, składając odpowiednie zlecenie w BOK. Jednak potrwa to około 2 tygodnie, dlatego lepiej zrobić to od razu.
Podsumowanie na dole ekranu będzie wyglądało tak samo jak opisałem powyżej. Nie będzie ani słowa o rabacie Open.
Jeżeli w podsumowaniu wszystko się zgadza naciskamy przycisk "Dalej" w prawym dolnym rogu ekranu i zobaczymy kolejny ekran z możliwością wyboru opcji dodatkowych. Możemy tam wybrać ochronę wyświetlacza (raczej odradzam), wybrać dodatkowe akcesoria do telefonu (w zawyżonych cenach), wyrazić zgodę marketingową (co polecam, ponieważ w przeciwnym wypadku będziemy płacić o 6 zł miesięcznie więcej), poprosić o otwarcie konta bankowego w Orange Finanse (co na tym etapie także odradzam - lepiej zrobić to później), ewentualnie wybrać dodatkowe pakiety rozmów (dostępne w zależności od wybranego planu).
Po naciśnięciu przycisku "Dalej" przejdziemy do formularza danych personalnych. Kluczowe są: imię nazwisko, PESEL i numer dowodu. Te dane są zawsze sprawdzane przez kuriera i pomyłka spowoduje, że nie uda się podpisać umowy. Adres email jest mniej istotny. Na ten adres dostaniemy potwierdzenie zamówienia, ale właściwie później nie jest już do niczego potrzebny. Podany w tym miejscu telefon kontaktowy jest wykorzystywany przez kuriera przy doręczaniu przesyłki dlatego warto podać telefon do tej osoby, która będzie ją odbierała.
Mamy możliwość wpisania rożnych adresów zameldowania, zamieszkania i dostawy, dlatego możemy na przykład odebrać przesyłkę w miejscu pracy, odpowiednio wypełniając adres dostawy. W czasie wypełniania pól adresowych system będzie podpowiadał nazwy ulic i miejscowości - poprzez umożliwienie wybrania ich z listy. Należy korzystać z tych podpowiedzi, bowiem ich zignorowanie może niekiedy uniemożliwić zatwierdzenie zamówienia.
Mamy do wyboru dostawę przesyłki kurierem lub jej odbiór w wybranym salonie Orange.
Zdecydowanie polecam kuriera. Odbiór w salonie wielokrotnie kończył się niepowodzeniem, z całkowicie błahych przyczyn. Pracownicy salonów dają dobitnie odczuć, że jest to dla nich dodatkowa, uciążliwa i niewynagradzana praca.
Następnie możemy wybrać sposób płatności. Do wyboru mamy gotówkę (co polecam - płacimy kurierowi lub w salonie przy odbiorze przesyłki), przelew lub punkty Payback. Przelewu nie testowałem, jeden Bóg raczy wiedzieć po ilu dniach otrzymamy zwrot pieniędzy w przypadku odrzucenia zamówienia (co się czasem zdarza) lub innych problemów. Punkty Payback testowałem - raz działa, a raz nie;-) W przypadku odrzucenia zamówienia, punkty wracają po tygodniu - przynajmniej tak było u mnie.
Kolejny punkt to dane do przeniesienia numeru. Mamy tu do wyboru osobę fizyczną i osobę prowadzącą działalność gospodarczą. Oznacza to, że możemy do Orange, do oferty indywidualnej przenieść numer zarejestrowany u innego operatora na jednoosobową firmę. Taką możliwość także testowałem pod koniec 2015 roku i wtedy samo przeniesienie numeru przebiegło bez zakłóceń, natomiast otrzymywane faktury nie zawierały danych koniecznych do odliczenia podatku VAT i dopiero kontakt z BOK umożliwił otrzymywanie prawidłowych faktur VAT za usługi.
Komentarza wymaga pole typ przeniesienia:
- z konkretną datą - używamy najczęściej w przypadku prepaidów - możemy wybrać dowolną datę do 4 miesięcy naprzód. Jest to zbyt mało aby w pełni wykorzystać promocję opisaną w tym artykule, ale jest na to sposób;-) opisany w komentarzach do tego wpisu.
- na koniec okresu promocyjnego - przeniesienie nastąpi po upływie okresu zastrzeżonego umowy z dotychczasowym operatorem,
- zachowując okres wypowiedzenia - używamy w przypadku umowy na czas nieokreślony, numer zostanie przeniesiony po zakończeniu okresu wypowiedzenia umowy (najczęściej jeden miesiąc od wpłynięcia wypowiedzenia do operatora, ale nie od daty wypełnienia zamówienia tylko podpisania dokumentów! )
Przybliżona data końca promocji - w abonamencie nie ma to raczej większego znaczenia, w prepaidzie należy wpisać pożądaną datę przeniesienia numeru.
W polu "wymagane dokumenty" wybieramy jaki rodzaj dokumentu ma posłużyć do dodatkowej weryfikacji naszej tożsamości. W praktyce nie zdarzyło mi się, żeby kurier zażądał pokazania takiego dokumentu. Jak jest w salonie, tego nie wiem.
Lista zgód obowiązkowych jest oznaczona gwiazdką. Bez ich zaznaczenia nie uda się zatwierdzić zamówienia. Inne zgody zaznaczamy wg.własnego uznania, choć moim zdaniem warto zaznaczyć zgodę na kontakt w celach obsługowych i przedstawienia oferty Orange, chociażby po to, aby w przyszłości umożliwić kontakt za strony DUK.
Przycisk "składam zamówienie" działa zgodnie z opisem;-) Do momentu jego naciśnięcia możemy w każdej chwili przerwać, testować sobie różne rzeczy. Kod rabatowy nie powinien od tego stracić ważności.
Po naciśnięciu "składam zamówienie" kod rabatowy traci ważność, nie uda się z niego skorzystać ponownie.
Złożonego zamówienia nie da się w żaden sposób zmienić. Ani koloru telefonu, ani adresu dostawy - dosłownie niczego. Jedyne rozwiązanie to odesłanie kuriera i ponowne złożenie zamówienia.
Dlatego przed naciśnięciem tego przycisku warto jeszcze raz sprawdzić wszystkie dane, także poprawność działania kodu rabatowego, co ułatwia nam podsumowanie zamówienia widoczne na prawym marginesie:
Po naciśnięciu przycisku, zobaczymy (oby!) potwierdzenie z numerem złożonego zamówienia, kodem aktywacyjnym (w praktyce potrzebnym tylko do śledzenia dalszych losów zamówienia) i kolejnym podsumowaniem, które możemy wysłać na wybrany adres email.
Złożenie zamówienia zgodnie z powyższą instrukcją oraz przesłanie na mój adres email: zielony71a@gmail.com numeru, dokładnej daty i godziny złożenia zamówienia oraz nazwy wybranego planu taryfowego (np. Smart Plan LTE 69,99) jest jednocześnie wnioskiem o przyjęcie do Klubu Czytelników Mojego Bloga. Powyższe dane umożliwią mi sprawdzenie czy operator przypisał dane zamówienie do mojej osoby i umożliwią złożenie reklamacji gdyby tak się nie stało. Jednocześnie proszę o informację, jeżeli przy danym zamówieniu korzystacie z programów typu mokazje, payback itp., bowiem może to mieć wpływ (choć nie musi) na losy reklamacji;-)
Na razie nie planuję wpisu na temat przeniesienia numeru do Orange w ofercie bez telefonu, ponieważ nie widzę w tym żadnego sensu. Jeżeli ktoś myśli o takiej umowie to proszę o kontakt, z pewnością znajdę dla niego lepsze rozwiązanie;-)
W jednym z kolejnych wpisów napiszę o tym jak czytać (i rozumieć) potwierdzenie zamówienia i umowę.
Szkoda, że nie zamieściłeś tego wczoraj. Jedynym sposobem na anulowanie zamówienia jest odesłanie kuriera?
OdpowiedzUsuńMęczyłem się z tym wpisem od kilku dni;-) Miało być krótko, a wyszło jak widać;-)
UsuńAkurat Tobie, ze względu na wyjątkową aktywność, przyznam honorowe członkostwo w Klubie:-)
Co do zamówienia to jest to jedyna metoda.
Wielkie dzięki!
OdpowiedzUsuńA czy przy zwykłym przedłużaniu umowy też jest opcja dołączenia do klubu, czy póki co nie?
OdpowiedzUsuńDołączyć już można. Wystarczy rozpocząć zamówienie identycznie jak przy przeniesieniu numeru (aż do momentu kliknięcia linku, który jest taki sam). Później, już na stronie Orange trzeba oczywiście wybrać przedłużenie umowy.
OdpowiedzUsuńNiestety z artykułem wyrobię się pewnie dopiero na początek przyszłego tygodnia.