wtorek, 28 listopada 2017

Niespodziewany prezent dla klientów Orange Love.

Niektórzy klienci usługi Orange Love będą mieli wkrótce okazję do przedterminowego rozwiązania umowy bez konieczności płacenia kary.

W marcu pisałem o podobnej sytuacji dotyczącej abonentów usługi Orange Freenet. Przypomnę, że wtedy operator zaprzestał świadczenia usługi dostępu do internetu w technologii CDMA, co dawało pretekst do przedterminowego rozwiązania umowy z winy operatora.

Tym razem Orange zmienia warunki świadczenia usługi Orange Love, a konkretnie chodzi o zaprzestanie nadawania jednego z kanałów TV - Universal Channel HD.
Zakończenie nadawania tego kanału w Polsce jest decyzją nadawcy i tak naprawdę firma Orange nie ponosi winy za całą sytuację. W podobnej sytuacji są zresztą klienci innych platform cyfrowych.

Sytuacja w Orange jest o tyle specyficzna, że nie da się wypowiedzieć umowy w zakresie samej telewizji. Trzeba wypowiedzieć całą umowę.
Z sygnałów od Czytelników wiem, że zainteresowani dostają pisemną informację na ten temat:


Co zrobić, jeśli ktoś nie otrzymał takiej informacji, a chciałby rozwiązać umowę?

Po pierwsze należy się upewnić, że wspomniany wyżej kanał jest wymieniony w podpisanej przez nas umowie.
Nadawca informował o planowanym wyłączeniu kanału już w połowie roku, dlatego może się zdarzyć, że w nowszych umowach kanału ten nie jest wymieniony. W takiej sytuacji przedterminowe rozwiązanie umowy nie jest możliwe.

W następnym etapie należy zadzwonić do BOK i zapytać o możliwość przedterminowego rozwiązania umowy z winy operatora. Krok ten w zasadzie nie jest niezbędny, ale na wszelki wypadek warto go wykonać, a rozmowę nagrać, jako podstawę do ewentualnej reklamacji.

Kolejny krok to pisemne wypowiedzenie umowy z wyraźnym wskazaniem przyczyny, jaką jest zmiana warunków świadczenia usługi.
We wzorze umowy o usługę Orange Love nie udało mi się znaleźć jednoznacznego zapisu dotyczącego długości okresu wypowiedzenia w takiej sytuacji. Moim zdaniem obowiązuje nas w tym przypadku miesięczny okres wypowiedzenia. Pewne jest natomiast, że wypowiedzenie należy złożyć w formie pisemnej, przed wejściem w życie planowanych zmian, czyli przed 31.12.2017.

Złożenie wypowiedzenia być może pozwoli nam coś wynegocjować w zamian za jego wycofanie.
Nie jest to natomiast 100% pewne, bowiem nie słyszałem żeby dotychczas komukolwiek udało się wynegocjować rabat na usługę Orange Love, niezależnie czy chodziło o nową umowę, czy też przedłużenie. Na pewno natomiast można za podpisanie nowej umowy otrzymać jakiś gadżet, jak na przykład telefon Samsung J3 2016 za 1 zł.
Powstaje  pytanie co stanie się z numerem telefonu komórkowego/stacjonarnego w przypadku rozwiązania umowy.  Oczywiście jeśli chcemy pozostawić numer telefonu u dotychczasowego operatora, to powinniśmy uzgodnić z BOK warunki przedłużenia umowy dla samej usługi komórkowej/stacjonarnej. Jeżeli natomiast chcemy przenieść numer do innego operatora, to po złożeniu wypowiedzenia powinniśmy złożyć zlecenie przeniesienia numeru do innej sieci, wybierając we wniosku termin przeniesienia "zgodnie z okresem wypowiedzenia".

Wszystkim zainteresowanym radzę przeczytać komentarze pod wspomnianym wyżej wpisem na temat internetu mobilnego. Może się zdarzyć, że konsultanci będą starali się zniechęcać do składania wypowiedzenia wymyślając tysiące przeszkód i strasząc karami, tak jak to było w tamtym przypadku. Na koniec okazało się jednak, że ten kto walczył o swoje, ten wygrał.

16 komentarzy:

  1. Czy jeżeli mam ten kanał w pakiecie w Vectrze, też będę mógł rozwiązać z nimi umowę na tej podstawie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam umów w Vectrze, ale jeśli ten kanał wchodził do pakietu "gwarantowanego" to sądzę, że tak.

      Usuń
  2. w czerwcu zrobiłem na wszelki wypadek zrzut ekranu ze strony Orange, kiedy jeszcze Universal widniał jako kanał gwarantowany.
    W umowie, którą podpisałem nie było wyszczególnionych kanałów zawartych w pakiecie. Chyba złożę wypowiedzenie, bo nie doproszę się o zmianę dekoderów na Samsunga i Funbox 3.0. Rozwiązując umowę będę mógł przenieść komórkę w abonamencie po roku obowiązywania umowy (z tel. bez rat) do orange love. Niestety światłowód można przenieść do love dopiero na 90 dni przed końcem umowy, więc muszę rozwiązać obecną umowę. Myślicie, że złożone wypowiedzenie może spowodować zgodę orange na zmianę dekoderów, routera oraz wcześniejsze przejście światłowód/tv+komórka? Nie chcę za bardzo dostawać znów nowy nr stacjonarny voip z nową umową i być pewnie ze 2 dni bez mediów od rozwiązania starej umowy do wizyty panów z orange.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od 1 grudnia można przechodzić z FTTH na LOVE w każdym momencie

      Usuń
  3. Pamiętajcie, że został jeszcze tylko miesiąc na składanie wypowiedzeń. Trzeba się dobrze zastanowić nad tym posunięciem, ale może warto coś zmienić w kwesti swojego dostawcy usług medialnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    A jak to wygląda z wcześniejszymi abonamentami?
    Mam telewizję Orange z Neostradą oraz 2x abonament telefoniczny.
    Czy jeśli wypowiem umowę TV i Neostrady to utrzymam rabat Orange Open ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że wcześniej umowa na telewizję była oddzielną umową, więc w takim przypadku można wypowiedzieć tylko umowę na TV. Ale mogę się mylić, bo nigdy nie interesowałem się jakoś szczególnie tym tematem.

      Usuń
  5. Można wypowiedzieć nie tylko tv. Ja mam funpack (światłowód, Orange Tv, telefon). Złożyłem wypowiedzenie i mam potwierdzenie że dotyczy ono wszystkich tych 3 umów.

    OdpowiedzUsuń
  6. To teraz interesuje mnie jeszcze kwestia, co z rabatami Orange Open oraz Orange Open Extra. Czy po wypowiedzeniu FunPack'a będą utrzymane.

    OdpowiedzUsuń
  7. Po wypowiedzeniu, nie będziesz posiadał usług stacjonarnych, więc rabat OOE automatycznie przestaje obowiązywać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uściślijmy, że nie po wypowiedzeniu, a po faktycznym rozwiązaniu umowy.

      Usuń
  8. Ja dostałem informację o możliwości rozwiązania umowy, a nie mam love. Myślałem nad rozwiązaniem ale boje się stracić ooe na komórkę. Poza tym dzięki tv+net+stacjonarka wytargowałem dodatkowo 20% na abonament. Dostałem też przy umowie na tv bon paliwowy i gadżet, mam też więcej kanałów niż to wynika z pakietu. Nie wiem czy warto.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszyscy, którzy nie mogą się doczekać "trybu bridge" w routerach od orange(funbox) mogą teraz zagłosować za dodaniem tego oczywistego ustawienia. Im więcej osób zagłosuje tym lepiej. Zachęcam wszystkich, nawet osoby niezainteresowane.
    Głosować można po zalogowania na stronie
    https://nasz.orange.pl/t5/Pomys%C5%82y/Tryb-bridge-w-Orange-Funbox/idi-p/56643

    Zielony71, może byś skrobnął mały wpis i w ten sposób wspomógł oddolną akcje. Twój blog jest dość poczytny wśród klientów orange.

    OdpowiedzUsuń
  10. Odezwali się do kogoś po złożeniu wypowiedzenia? Da się coś wynegocjować?

    OdpowiedzUsuń