niedziela, 10 stycznia 2021

Dla oszczędnych w słowach, czyli pakiety mini w Virgin Mobile

Dzisiaj chciałbym nadrobić pewne zaniedbanie, bo choć o tytułowej ofercie wspominałem już na blogu wielokrotnie (np. tu i tu), to jakoś nigdy nie poświęciłem jej osobnego wpisu, a przecież na to zasługuje, choćby dlatego że sam z niej wielokrotnie korzystałem.

Jest to też dobra okazja, żeby przypomnieć o promocji dającej nam możliwość korzystania do końca marca z niemal nieograniczonego, darmowego internetu, o czym pisałem na blogu w grudniu ubiegłego roku, ale w atmosferze przedświątecznych przygotowań mogło to komuś umknąć.

A teraz już o samych pakietach:

Pakiet Mini 3 - zawiera w sobie 30 minut na połączenia do wszystkich sieci, 30 SMS-ów i 300 MB pakiet internetu. Jest to ten sam pakiet, o którym w 2016 roku pisałem w jednym z pierwszych wpisów na blogu, kiedy był jeszcze całkowicie darmowy i nazywał się Freemium. Dziś operator chyba wstydzi się jego istnienia, bo nie znajdziemy go na stronie internetowej, a ślad po nim pozostał tylko w regulaminie usługi, który był jednak aktualizowany parę dni temu, co chyba świadczy o tym, że pakiet nie zostanie na razie wycofany. Uruchomimy go w aplikacji mobilnej lub krótkim kodem *222*03#

Pakiet Mini 9 - zawiera w sobie 300 minut na połączenia do wszystkich sieci, 300 SMS-ów i 1 GB pakiet internetu. Ten pakiet uruchomimy w aplikacji mobilnej lub krótkim kodem *222*09#

Ktoś może powiedzieć, że 300 minut w dobie ofert no-limit to żałośnie mało, ale dane publikowane przez operatorów przed pandemią pokazywały, że przeciętny abonent zużywał niewiele ponad 350 minut miesięcznie, więc siłą rzeczy wśród nich było sporo osób, które zużywały mniej.

Oba pakiety są ważne 30 dni, są samoodnawialne, a pierwsze uruchomienie pakietu powoduje przedłużenie ważności konta głównego o 365 dni. Po wyczerpaniu pakietu danych włącza się lejek, który uniemożliwia w praktyce dalsze korzystanie z internetu, ale jednocześnie zapobiega wyczyszczeniu konta głównego. Włączonego pakietu nie da się już wyłączyć przed upływem jego ważności, dlatego w przypadku przedwczesnego wyczerpania puli dostępnych minut/SMS/GB pozostaje nam zakup jednego (bądź więcej) z dostępnych pakietów dodatkowych: 120 minut za 5 zł, 400 SMS za 3 zł i 1 GB internetu za 1 zł.

Oczywiście Virgin ma też w ofercie pakiet nielimitowany, ale 25 zł za taki pakiet u operatora wirtualnego, bez wliczonego darmowego roamingu w UE, a w dodatku działającego na nadajnikach sieci Play, to zdecydowanie zbyt dużo i wspominam o tym tylko dla porządku.

Czy w sytuacji kiedy pakiety nielimitowanych rozmów/SMS u niektórych operatorów można kupić już za 15 zł/m-c jest sens w ogóle pisać o takich ofertach? Moim zdaniem tak. Z mojego doświadczenia wynika, że idealną grupą docelową dla tej oferty są emeryci płci męskiej, którzy mają na ogół małe szanse, żeby się o niej dowiedzieć. Nie chodzi tylko o brak reklam w telewizji. Operator ogólnie swój przekaz marketingowy kieruje raczej do osób młodych (np. swego czasu do starterów dołączali darmowe prezerwatywy :-)), co jest moim zdaniem sporym nieporozumieniem. W każdym razie gdyby dobrzy wnuczkowie zechcieli pomóc dziadkom, to warto też dodać, że Virgin ma całkiem dobrze działającą aplikację mobilną, która w razie potrzeby w znacznym stopniu ułatwi zdalne zarządzanie kontem.


Aktualizacja z dnia 23.01.2021
Podobna oferta, ale z większą niż w #mini3 ilością minut jest teraz dostępna w Fakt Mobile.

 

3 komentarze:

  1. Mam pakiet Mini 9, płatność subskrypcją PayPal. Uruchomienie pakietu nie przedłuża ważności o rok, wymagane jest doładowanie za 5 zł raz do roku.

    Dla emerytów, którzy dzwonią bardzo mało jest też bardzo dobry A2 mobile ze stawką cennikową 0,1zl/min. Mojemu dziadkowi 10 zł starcza na rok :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne, właśnie niedawno uruchamiałem nowe startery. Nie doładowywałem ich, tylko uruchomiłem pakiety mini 3 i ważność konta przedłużyła się o rok. Czyżby pakiety mini 3 i mini 9 działały inaczej? Akurat przed uruchomieniem mini 9 zawsze musiałem doładować konto, więc tego nie zauważyłem.
      Twój dziadek rozmawia ekstremalnie mało - mniej niż 8 minut/m-c. Widocznie cieszy się dobrym zdrowiem i nie musi rejestrować się do lekarza;-)

      Usuń
    2. Sprawdziłem raz jeszcze i jednak wygląda na to, że tylko pierwsze uruchomienie pakietu przedłuża ważność konta o rok. Poprawiłem wpis.

      Usuń