czwartek, 19 października 2017

Powrót rabatów w DUK Orange.

Rabaty wróciły! I to w całkiem niezłej wysokości :-) Według moich informacji DUK może teraz zaoferować 20% do 30% 40% rabatu na abonament, a dodatkowo wciąż mają możliwość przyznania 3 miesięcy abonamentu gratis. 3 / 24 = 12,5%, zatem maksymalnie można otrzymać nawet ponad 40% 50 %rabatu, choć wynegocjowanie maksymalnych zniżek zapewne nie będzie łatwe.
Jeżeli dodać do tego jeszcze 20 zł rabatu na abonament za łączenie usług, to widać, że po krótkiej przerwie Pomarańczowi zdecydowanie wracają do gry.
Plan Standardowy, który normalnie kosztuje 40 zł/m-c, po wszystkich zniżkach może kosztować tylko 5 0 zł/m-c, a do tego otrzymamy jeszcze 3 miesiące abonamentu gratis!

Przypominam też, że zmieniły się zasady przedłużania umów. Obecnie przedłużenie umowy na kilka miesięcy przed jej zakończeniem nie wydłuża okresu obowiązywania nowej umowy.
Zawodowy wyciskacz soku może więc w 24 miesięcznej umowie zapłacić tylko 15 x 5 zł = 75 zł.
75 / 24 = 3,1 zł/m-c. Oczywiście przy założeniu, że podpisaną teraz umowę uda się przedłużyć na 6 miesięcy przed jej zakończeniem. Co mogę dodać? Jest to zdecydowanie dobra oferta :-D

No dobrze, a co z telefonami?
Tu już sprawa się komplikuje. O ile w ofercie bez telefonu nie ma moim zdaniem sensu rozważać żadnego abonamentu ponad Plan Standardowy, to w ofercie z telefonem warto zauważyć, że ceny niektórych modeli telefonów znacznie spadają w wyższych abonamentach.
Nie zmienia to jednak faktu, że nadal generalnie są raczej wysokie.
W zależności od otrzymanych rabatów całkowity koszt umowy w abonamencie Optymalnym może być wyższy od Standardowego od 105 do 240 zł. Przy tańszych telefonach wzrost kosztu abonamentu na ogół jest wyższy niż spadek ceny telefonu. W przypadku telefonów droższych może już być różnie. Analogicznie wybór najwyższego abonamentu Wzbogaconego może być korzystny tylko w przypadku kilku najdroższych modeli telefonów.
Przypominam, że wciąż można otrzymać w DUK 5 zł miesięcznej zniżki na ratę za telefon.
Opłacalność zakupu telefonu w Orange w znacznym stopniu zależy od tego jakie zniżki uda nam się ostatecznie wynegocjować. W tej sytuacji niełatwo mi wskazać gotowe typy.
Przy założeniu, że wykorzystamy maksymalne rabaty na pewno warto zwrócić uwagę na:

Huawei Mate 10 Lite - to pozycja dla zwolenników dużych ekranów, o całkiem przyzwoitej specyfikacji (Kirin 659 + 4 GB RAM), choć niektórzy przyczepią się zapewne do braku NFC.
Z rabatem na ratę za telefon dostępny już od nieco ponad 1000 zł w planie Standardowym.
Huawei P9 Lite 2017 - czyli dobrze znany P9 Lite po lekkim liftingu. Niecałe 700 zł w planie Standardowym z rabatem na ratę za telefon.
Nokia 3 - to jedna z najtańszych pozycji w ofercie. Za tą cenę (od 459 zł) nie można wymagać zbyt wiele ;-) Dla sentymentalnych, oraz tych którzy chcieliby sprawdzić zawartość Nokii w nowych Nokiach ;-)
Motorola Moto E4 - jest nawet jeszcze tańsza od wspomnianej Nokii. W planie Standardowym można ją dostać już od 360 zł (z rabatem na ratę za telefon). Telefon występuje w wersji z Mediatekiem 6737 i Snapdragonem 425/427. Na razie nie udało mi się ustalić, którą wersję sprzedaje Orange. Tak czy inaczej jest to niezła alternatywa dla telefonów sprowadzanych prywatnie z Chin.

Mam wątpliwości czy w obecnej sytuacji warto polecać komuś umowę na 36 miesięcy. Wiem jednak, że istnieją zwolennicy takich umów. W przypadku umów z telefonem rabat 5 zł na ratę za telefon da nam tutaj 180 zł, a nie 120 zł zniżki, od (z reguły) niższej ceny telefonu. Przy tańszych telefonach daje to procentowo spory upust - w przypadku wspomnianej wcześniej Nokii 3 w planie Standardowym cena zakupu spada do 324 zł, a rata za telefon jest symboliczna (9 zł po rabacie).
W przypadku Motoroli rata za telefon w umowie na 36 miesięcy to 6  zł (po rabacie) w planie Standardowym. 
Warto też zwrócić uwagę na znaczące obniżki cen telefonów HTC w planie Optymalnym w długich umowach. Przykładowo HTC 10 może kosztować (po rabacie) 1044 zł, czyli 29 zł/m-c.
  
Pomimo przywrócenia rabatów procentowych w DUK dalej decydujący wpływ na opłacalność oferty Orange ma możliwość uzyskania zniżki za łączenie usług. Te 20 zł/m-c to przecież nawet aż 50% ceny abonamentu. Dlatego w jednym z kolejnych wpisów wrócę do tego tematu.

Aktualizacja z dnia 22.10.2017
Dodałem do zestawienia Motorolę Moto E4.
Aktualizacja z dnia 7.11.2017
Najprawdopodobniej w DUK można teraz dostać nie 20, nie 30, a ... 40% rabatu na abonament!
Osobiście widziałem cały aneks, ale otrzymałem zgodę na publikację tego fragmentu (jeszcze raz dziękuję :-)):

Aktualizacja z dnia 25.11.2017
Rabat 40% można dostać tylko w umowach na 24 miesiące.

43 komentarze:

  1. Czyli mając dwa numery komórkowe do przedłużeni to co mogę w najlepszym razie wycisnąć z pomarańczowych? Czy podczas przedłużania umowy dla tych numerów mogę jeszcze jeden numer dobrać na warunkach przedłużeniowych? Mam ofertę na tą chwilę dla indywidualnych, ale zarejestrowane na firmę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warunki "przedłużeniowe" przysługują tylko dla przedłużanych umów.

      Usuń
  2. jak to sie ma do pakiet love? czy tam tez na czesc mozna dostac rabat?
    i jak wyglada przedluzanei usług stacjonarnuych swiatłowod itd..czy ktos ma takowa wiedze?

    z gory dzieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na love i stacjonarne nigdy nie było rabatów w DUK. Nie mam sygnałów by coś się tu zmieniło.

      Usuń
  3. Witam
    Czy posiadając internet domowy bezprzewodowy i 3 numery telefonów w tym 2 z możliwością przedłużenia umowy mogę przejść na taryfę orange love tak aby dalej mieć internet bezprzewodowy a te trzy karty dołączyć do tej nowej oferty i do tego wziąść galaxy a5 na 24 miesiące. Jeśli tak to ile będzie wynosić koszt takiej zmiany. Czy dostanę rabat 20%. C9 do abonamentu wystarczy najnizszy tj. Rozm stacj. Kom i sms /mms bez limitu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zielny, max rabat przy przedłużeniu umowy to 20% i rzeczywiście dodatkowo 5zł rabatu na rate telefonu. NIE MA JUŻ 30% RABATU, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ta pewność? Odkąd pamiętam niektórzy konsultanci zawsze twierdzili, że nie ma rabatów 30%, a inni w tym samym czasie bez problemów je dawali ;-)

      Usuń
    2. Info 100% potwierdzone, jest tylko rabat 20%, nie ma ani 10 ani 30.

      Usuń
    3. Potwierdzone przez kogo? Jeden z Czytelników twierdzi, że 30% dostał. Wprawdzie umowy na własne oczy nie widziałem, ale też nie mam podstaw aby mu nie wierzyć.

      Usuń
    4. W nowej ofercie nie ma rabatu 30%. Max dla przedluzajacych umowe to 20%. Mozesz mi wierzyc

      Usuń
    5. A info potwierdzone przez znajomego ktory pracuje przy utrzymaniu

      Usuń
  5. Zielony chcialbym przedluzyc umowe .Mam tylko telefon w orange. A czy moge zrobic tak.Dostac maks znizszki na telefon te 30% i dobrac swiatlowod plus tv w jakies nizszej cenie czy to juz sie nie oplaca?

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma znizki 30 tylko max 20%. Mozesz uruchomic pakiet Orange Love i bedziesz mial to wszystko (swiatkowod tv i kom) za 100zł miesiecznie. Na Orange Love nie ma rabatow.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś otrzymałem pismo od Orange z propozycją przedłużenia umowy plan standardowy za 29.99zł czyli -10zl + 3 miesiące gratis + 5zl obniżki za raty telefonu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Również mam taką propozycję. Huawei P9 lite 28zł/m-c + plan standardowy za 29,99zł/m-c + 3 m-sc gratis abonament. Umowa na 24 m-c.

      Usuń
    2. Czy składaliście wypowiedzenie, czy w pierwszym kontakcie dostaliście taką ofertę?

      Usuń
    3. Wypowiedzenie złożone...

      Usuń
  8. Max co można dostać :
    - trzy pierwsze miesiące za free na opłatę abonamentu
    - 5 zł mniejsza rata przez 24 msc
    - 20 % rabatu na opłatę abonamentową

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj również oferta z 20% rabatem i twierdzenie że 30 nie było i nie ma w nowych ofertach - oferta na 3 nr za 49.99 zł. Pytanie czy faktycznie nie ma 30% bo wcześniej też łatwo nie bylo aby to dostać.

    OdpowiedzUsuń
  10. ....zniżkach może kosztować tylko 0 zł/m-c,..
    Chyba jakaś literówka-0zl.
    W jakiej kolejności liczą się rabaty? Najpierw za usługi 20zl czy procentowy 20-40% za przedłużenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie błąd. A przynajmniej nie mój ;-)
      Najpierw procentowy.

      Usuń
  11. Jakiego planu dotyczy wycinek w umowy? Z telefonem?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeżeli to nie ściema, to faktycznie 40% i jeszcze 3 mce gratis to bardzo dobra oferta.
    Warto powalczyć. Ja na razie tylko 20% ugralem bez gratisów, wypowiedzenia nie składałem.
    Pytanie, czy ten 40% rabat to nie jest jakaś specjalna oferta wyłącznie dla pracowników Orange?

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy mając umowę do 10 kwietnia 2018 na abonament Wspólny LTE (2 numery) z telefonem mogę w tej chwili negocjować z DUK przejście na abonament standardowy w ramach duetów?

    Chodzi mi o cenę telefonu "wpisaną" w obecny abonament, czy jest możliwe abym podpisał nową umowę na niższe zobowiązanie miesięczne niż mam obecnie i do tego orange niejako skróci mi umowę o 6 miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Po złożeniu wypowiedzenie (szkoda, że już nie można tego robić drogą elektroniczną) wczoraj telefon z DUK. Posiadam 3 numery + Internet Domowy LTE. Nie wszystko zapamiętałem ale Pani zaproponowała 79,99zł za Internet do którego został dołączony jeden z numerów telefonów, pozostałe 2 numery w cenie 9,99zł za każdy. Więc w sumie za wszystko 100zł miesięcznie. Dodatkowo 3 miesiące bez opłaty abonamentowej. Musiałem się ratować skorzystaniem z Love ponieważ w przeciwnym razie po podpisaniu nowych umów na telefony z automatu opłata za Internet Domowy LTE wzrosła by znacznie - przestał by działać Open Extra. Do tego Samsung Galaxy S8+ za 124 miesięcznie. Bez wpłaty początkowej.

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie to samo. Albo 3 numery za 50, albo Orange Love 250Gb za 100. Wypowiedzenie składałem drogą elektroniczną-nie było żadnych problemów. Dwa dni po złożeniu wypowiedzenia telefon z zapytaniem, czy to na pewno ja składałem wypowiedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  16. witam!
    Czy przechodząc z fun packa na orange love - (z tego co mówicie nie można ugrać nic, trzeba płacić 100 zł) jest szansa na darmowy multiroom i orange tv go? Była by zniżka 10 zł + 5 zł ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałem, ale nie wykluczam. Warto spróbować.

      Usuń
  17. 40% nie chcą dać. Wypowiedziane wszystko (kilka komórek i stacjonarny). Komuś udało się uzyskać?

    OdpowiedzUsuń
  18. Żeby dostać 40% trzeba prowadzić bloga :)
    Ja też nie dostałem 40% a jedyne 20%.
    Z drugiej strony płacić 19.99 zł za 3 nr no limit to aż nie chce się wierzyć, ale możliwe pewnie jest. Ja mam 3 nr komórkowe, żadnych innych usług. Wypowiedzenie poszło z wyłączeniem numerów i zero wzruszenia Orange. Widać 40% to zarezerwowany rabat dla wybranych o ile w ogóle możliwy dla samych komórek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o kolejnym przykładzie, w którym rabat otrzymał abonent posiadający tylko dwa numery komórkowe i nie prowadzący bloga. Czyli jednak można ;-)

      Usuń
  19. Zielony71 podpowiedz Co trzeba mówić aby otrzymać -40 %... :) przeczytałem konsultantowi aneks podpięty do posta, i niestety tylko -20 %, 3 miesiące gratis... i raz - 5 zł na sprzęt, a raz podobno juz nie ma kodów... Pomocy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam magicznego zaklęcia. Jeśli nic nie pomaga, to radzę spróbować z innym konsultantem.

      Usuń
  20. A klientów dla firm jak zwykle mają w głębokim, więc pokombinuję z tym DUK-iem, co mi tam. Lepiej złożyć wypowiedzenie poprzez salon Orange, czy wysłać od razu do centrali?

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej, ktoś przed chwilą napisał, że mu się naliczyły rabaty za łączenie usług na każdym numerze. Czy znane Ci są jakieś zapisy regulaminowe mówiące, że to powinno działać 1x przy 2 usługach, 3x przy 4 usługach etc.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak:
      https://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2006110/4108513511.pdf

      Usuń
  22. Witam, właśnie rozmawiałem z DUK. zaproponowali 20% rabatu na abo (twierdzą, że to max.); nie ma już -5pln do raty za telefon. Oferta: 29,99 plan standard + h mate 10 lite = 76,99pln...słabo; nie wiem, gdzie tu zgody marketingowe i efaktury
    Jutro zadzwonię ponownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam, właśnie zakończyłem rozmowę z miłą Panią z DUK. Chciałem przedłużyć umowę z telefonem. Jedyne co dostałem to rabat 5 zł na ratę telefonu oraz informację, że przy przedłużaniu tylko jednego numeru żadne dodatkowe rabaty na abonament się nie należą. Przyznam szczerze, że byłem pewien 20% rabatu na abo a tu nic. Gdybym chciał drugi numer wtedy miałbym 2 numery za 49,98 zł a w tym momencie wychodzi 81,99 za plan optymalny + Huawei P20 Lite więc bardzo słabo. Posiada Pan może aktualne informacje na temat rabatów? Byłbym wdzięczny :) Nie pozostaje mi nic innego jak tylko próbować dalej :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspominałem o tym ostatnio na blogowym fanpage'u, a nawet podlinkowałem tam artykuł na ten temat, który ukazał się na Telepolis. Wszystko wskazuje na to, że rzeczywiście jest teraz problem z rabatami. Niestety nie mam na razie potwierdzonych informacji dlatego zwlekam z wpisem na ten temat.

      Usuń