sobota, 28 października 2017

Jak skorzystać z rabatu za łączenie usług w Orange, czyli parę słów o migracji.

O najważniejszych faktach dotyczących nowego rabatu za łączenie usług w Orange, który zastąpił rabat Orange Open pisałem już w tym wpisie.

W mojej opinii posiadacze jednej usługi w Orange mogą w tej chwili zapomnieć o dobrej ofercie u tego operatora. Dopiero posiadanie 2 lub więcej usług pozwoli osiągnąć dobre warunki, pod warunkiem skorzystania ze wspomnianego rabatu.
Przypomnę jednak, że nie mogą to być dowolne usługi. Do zniżki liczą się tylko umowy w nowych planach taryfowych (poza Planem Podstawowym), ofercie Love, telefon stacjonarny i internet mobilny w Planie Optymalnym.


Dla posiadaczy starszych taryf przejście na nową ofertę może być opłacalne także ze względu na większe pakiety internetu zawarte w nowych planach. Przedłużający umowę już w abonamencie za 40 zł/m-c (minus ewentualne zniżki) otrzymają 10 GB pakiet internetu. W Smart Planach pakiety internetu były znacząco niższe, choć w zamian można było liczyć na darmowy "szeroki" lejek w LTE.

Czy trzeba przedłużyć umowę, aby przejść na nowe taryfy? Niekoniecznie. Nawet jeśli jest to już możliwe, bo nasza umowa zbliża się do końca, to nie zawsze będzie to opłacalne, ze względu na proponowane w tej chwili wysokie ceny telefonów. Niekiedy lepszym rozwiązaniem może być tak zwana migracja, czyli zmiana taryfy w trakcie umowy, bez podpisywania aneksu. Zaletą jest to, że nie wydłużamy okresu obowiązywania dotychczasowej umowy. Jest też i wada. Tracimy promocyjny rabat na abonament uzyskany z kodów rabatowych lub z DUK.

Kiedy to się opłaci? Prześledźmy to na przykładzie:
Posiadacz starego Smart Planu LTE za 69,99 zł/m-c (o regulaminowej wysokości 85,98) z dodatkową zniżką 30% z DUK musi dotychczas płacić co miesiąc 45,69 zł. W zamian otrzymuje nielimitowane rozmowy/SMS/MMS i pakiet od 2 do 5 GB internetu w zależności od wynegocjowanych warunków.
Migracja do nowego Planu Optymalnego sprawi, że pomimo utraty 30% rabatu na abonament będzie płacił tylko o 4,31 zł/m-c więcej, a w zamian powiększy pakiet internetu do 10 GB. Dodatkowo będzie mógł skorzystać na tej umowie z nowego rabatu za łączenie usług, co może zmniejszyć opłatę do 30 zł/m-c. No i będzie wciąż miał możliwość przedłużenia umowy w przypadku gdyby nieoczekiwanie pojawiły się ciekawe promocje na telefony.

Na ogół nie da się zmigrować do abonamentu tańszego niż obecnie posiadany. Dlatego w powyższym przykładzie raczej nie da się zmigrować do Planu Podstawowego, czy Standardowego. Najniższy możliwy do wyboru to Plan Optymalny. Jak zdążyłem zauważyć nie jest też możliwa migracja z planu wspólnego (głównego).

Jak sprawdzić czy i do jakiego planu możemy zmigrować?
Należy zalogować się na swoje konto w Orange Online. Następnie w sekcji "Wokół Twojej oferty" wybrać opcję "dostosuj ofertę":


Pojawi się wtedy widok zbliżony do tego z poniższego ekranu:


System pozwoli nam wybrać z listy tylko te plany taryfowe do których migracja jest dozwolona.  Pozostaje zatwierdzić wybór i ... czekać na efekty ;-)
W razie gdyby były one niezadawalające będziemy jeszcze mieli szansę wycofania się z wprowadzonych zmian w ciągu 10 dni od otrzymania najbliższej faktury.

8 komentarzy:

  1. czy ofertą dla firm też się zajmujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W niewielkim stopniu, bo na ogół oferta indywidualna jest po prostu lepsza. Pisałem o tym: http://zielony71.blogspot.com/2017/02/pomaranczowa-oferta-dla-firm.html

      Usuń
  2. Mam plan wspólny abo LTE. Za 4 numery płacę 105 zł. Jestem w trakcie umowy. Do końca około roku. Dziś BoK zadzwonił i zaproponował to samo co było plus na każdy numer po 10 GB. Cena to 99,98 zł. Więc taniej o 5 zł i więcej netu. Umowa od nowego okresu rozliczeniowego liczona na 24 miesiące. Tyle w temacie migracji...😃 Nie wiem czy próbować coś negocjować czy to oferta stała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za 4 numery można zejść do 60 zł (a dodatkowo jeszcze dobrać jakieś telefony za grosze). Pisałem o tym tutaj: http://zielony71.blogspot.com/2017/09/czy-warto-przejsc-z-planu-wspolnego-na.html

      Usuń
  3. Mi się dzisiaj udało dzwoniąc pod *220 wynegocjować, na jeden numer który przeszedł już na czas nieokreślony i drugi, który kończy się we wrześniu przyszłego roku abonamenty po 9.99zł miesięcznie (no limit +10gb na każdym numerze) + jakiś telefon na raty ale to już według cennika jaki jest na stronie. Może dlatego taka oferta bo mam w sumie 3 komórki i telefon stacjonarny na siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Od czego uzależniony jest termin rozpoczęcia naliczania rabatu za łączenie usług?
    Pkt 6. Rabat zaczniemy naliczać najpóźniej od drugiego okresu rozliczeniowe go po spełnieniu warunków.
    Umowę podpisałem w połowie listopada, okres rozliczeniowy zaczyn się 26, warunki spełniłem, a rabat nie został naliczony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W praktyce rabat naliczany jest zwykle od pierwszego okresu. Opóźnione naliczanie rabatu zdarza się na ogół tylko w sytuacji gdy aneks podpiszemy w ostatnich dniach okresu rozliczeniowego. Inną przyczyną może być jakiś błąd systemowy. Wtedy trzeba złożyć reklamację.

      Usuń
  5. Dzięki za radę. Co prawda po długich bojach (ponad miesiąc), ale w końcu udało mi się uzyskać rabat na drugi i trzeci numer.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń