sobota, 30 grudnia 2017

Kto da mniej? Oferta rodzinna Virgin Mobile.

Trwa przedziwna licytacja operatorów w konkurencji "jeszcze tańszy no-limit" ;-)
Wprawdzie przebić Orange ze stawką 0 zł/m-c nie będzie łatwo, ale pewnie nie każdy zdoła wynegocjować 40% rabatu w DUK Orange, a klienci innych sieci w ogóle nie mają na to szans.

Każdy może za to skorzystać z nowej oferty rodzinnej, która pojawiła się w Virgin Mobile.
Pozwala ona zejść z opłatami za drugi i kolejne (do czterech) numery w grupie rodzinnej do 9,50 zł/m-c/numer. W tej cenie otrzymamy nielimitowane rozmowy i SMS-y na krajowe numery komórkowe, oraz 3 GB pakiet internetu.
Teraz haczyki ;-)
- za pierwszy numer w grupie rodzinnej musimy zapłacić co najmniej 29 zł/m-c, co podnosi średni koszt abonamentu w grupie do kwoty od około 20 zł/m-c do 14 zł/m-c na numer, w zależności od ilości kart SIM w grupie,
- brak wliczonych rozmów w roamingu, na numery stacjonarne i MMS.
- Virgin działa na infrastrukturze sieci Play ze wszystkimi wynikającymi z tego konsekwencjami, min. ograniczeniem prędkości internetu w roamingu krajowym do 3 Mbps.
 
Z powyższych względów ofertę traktuję raczej jako ciekawostkę, która uzupełnia nam szeroki katalog ofert poniżej 20 zł/m-c.
Mam wątpliwości czy ta przedziwna licytacja w dół ma w ogóle sens, ale nawet jeśli niewiele osób rzeczywiście z takich ofert skorzysta, to mają one ogólnie pozytywny wpływ na konkurencję ;-) Dlatego myślę, że warto o nich wspomnieć.

Dalsze szczegóły dotyczące oferty znajdziecie na stronie internetowej Virgin Mobile.


Aktualizacja z dnia 24.04.2018

Od 4 kwietnia 2018 Virgin zmodyfikował ofertę w ten sposób, że grupę rodzinną można utworzyć wyłącznie z abonamentów za 29 zł/m-c. Zatem drugi i kolejne numery w grupie będą kosztowały 14,50 zł/m-c. Jednocześnie podniesiono wielkość pakietu internetowego w abonamencie.
W najniższym abonamencie (19 zł/m-c) zamiast 3 GB dostępne jest teraz 9 GB, a w abonamencie za 29 zł/m-c mamy teraz do dyspozycji pakiet 20 GB internetu.

13 komentarzy:

  1. Ta oferta Virgin jest już dostępna od dawna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale ktoś mógł przeoczyć, tak jak i mnie się to zdarzyło, choć przecież interesuję się tematem. :-)

      Usuń
  2. W necie jest wiele negatywnych komentarzy dotyczących operatorów wirtualnych, korzystających z cudzych nadajników. Po prostu przy łączeniu z bst są zrzucani na koniec kolejki... Powstaje pytanie czy te parę złotych taniej jest warte straconych nerwów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejki do BTS? Jak za komuny? ;-) Osobiście nie widziałem takiego zjawiska, a nawet podejrzewam, że to jakiś czarny PR. Co innego jeśli chodzi o szybkość transmisji danych. Nawet w obrębie jednego operatora (Orange) mam wrażenie, że abonamenty mają priorytet nad prepaidem.

      Usuń
    2. Zjawisko istnieje... Pytanie dlaczego stacje telewizyjne korzystające z setboxów przypiętych do kamer są w stanie robić transmisje (wypowiedz dziennikarza) np. w sylwestra z plenerowej imprezy gdy równocześnie setki lub tysiące ludzi z tego miejsca próbuje połączyć się za pomocą tel. komórkowych lub wysłać wiadomości MMS, SMS, filmiki ?... Bo wykupili priorytet dla konkretnych numerów tel. używanych do transmisji LTE (pozycjonowanie) w danej sieci gsm...

      Usuń
    3. W odpowiedzi, za stroną komorkomat.pl, użytkownik draco:
      draco • 6 miesięcy temu
      Przeniosłem się z Virgin i kurna żałuję.Po dwóch dniach używania a2 wracam do Virgin.a2 niby używa nadajników plusa.ale po przeniesieniu mojego numeru do nich straciłem zasięg w miejscach gdzie używałem w virgin nadajników tych samych plusa.Nie wiem o co biega.ale mogłem zapomnieć o zasięgu w budynku,a na zewnątrz co chwila go traciłem.Jadąc po trasie to samo.Wiadomo,że z takim zasięgiem żywotność baterii w smartfonie spada na maxa.Przeraża mnie fakt,że w momencie gdy telefon jest niezbędny (wypadek,awaria samochodu itp.) pozostanę w dziurze zasięgu a2 który podobno działa na plusie(???).Zadzwoniłem do obsługi i powiedziałem o swoim problemie.Pani powiedziała,że powinienem zmienić telefon bo to dziwna sytuacja i nie ma tu wpływu błąd systemu po przeniesieniu czy coś w tym stylu.Dziwne,że w tym samym aparacie inne sieci na nadajnikach plusa śmigają a a2 siada.Chyba czegoś nie ogarniają i wydaję mi się,że błędem sieci a2 jest to,że nie ma możliwości samodzielnego logowania w nadajnikach plusa tylko jest to skomasowane jako a2.Być możne w pierwszej kolejności są wybierane nadajniki a2 (podejrzewam,że są lipne)a potem plusa i to przełączenie szwankuje. W miastach zasięg ok,ale ja dużo podróżuję i potrzebuję sieci pewnej z dobrym zasięgiem. Czasy z takimi dziurami już dawno minęły w innych sieciach.Wracam do poprzedniej sieci.

      Usuń
    4. Zmiana operatora zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Może się zdarzyć, że przenosząc numer (nawet do lepszej sieci) akurat w naszym mieszkaniu zasięg będzie gorszy. Albo np. nadajnik nadmiernie obciążony. Pisałem o tym we wpisie: http://zielony71.blogspot.com/2016/01/co-i-jak-trzeba-sprawdzic-zanim.html

      Usuń
    5. W sumie racja... trzeba kupować startery kolejnych operatorów i sprawdzać jak działają w rejonie gdzie się mieszka i pracuje... Bo można się naciąć...

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego usuwa Pan komentarze ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarze usuwam najczęściej wtedy gdy są zupełnie niezwiązane z tematem wpisu. Więcej na ten temat: http://zielony71.blogspot.com/2017/01/zanim-zadasz-pytanie.html

      Usuń
  5. Jeśli chodzi o koszty... Orange dzwoniło pare razy do mnie w celu przedłużenia umowy. 3 abo. no limit + 10 GB na każdy numer osobno = 59,98 zł czyli po 20 zł na numer... Z mojej strony negocjacje bardzo słabe po prostu poczekałem na 3 telefon który dał taką ofertę, pierwsze dwie rozmowy z DUK za to samo konsultanci chcieli 80 zł... Piszę to po to żeby stwierdzić że przy minimalnym wysiłku też w Orange można za 20 zł/mc działać... Wiem że to żaden wynik negocjacyjny chodzi mi o to że orange= virgin cenowo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, starzy klienci Orange mają lepiej. Zresztą przecież o tym napisałem na początku wpisu. Ale nowi klienci nie mogą liczyć na żaden rabat. A w Play i Plusie trzeba się zdrowo nadzwonić, żeby wyrwać abonament no-limit za 25 zł/m-c. O niższym nie ma mowy. W T-Mobile chyba jeszcze drożej. Nie każdy chce przejść na kartę.

      Usuń