wtorek, 19 grudnia 2017

Rabaty po nowemu, czyli sposób naliczania rabatów w Planach Komórkowych Orange.

Naliczanie rabatów w nowych abonamentach Orange jest znacznie prostsze niż to było w Smart Planach, a mimo to wciąż wiele osób na forum o to pyta.

Dlatego dziś przygotowałem krótki wpis na ten temat.

Właściwie jedyna trudność tkwi w rabatach za e-fakturę i zgody marketingowe. Oba te rabaty wynoszą dokładnie po 5 zł i nie są wliczane w podstawę do naliczania rabatu.
Przykładowo Plan Standardowy na stronie internetowej Orange reklamowany jest jako abonament w wysokości 39,99 zł. Tyle właśnie kosztuje po uwzględnieniu wspomnianych rabatów. Jednak regulaminowo abonament ten kosztuje 49,99 zł i właśnie od tej wartości należy liczyć rabat promocyjny, przyznawany przez DUK, a dopiero później odjąć 10 zł (5 + 5) rabatu za efakturę i zgody marketingowe.
Dlatego Plan Standardowy z rabatem 20% kosztuje: 49,99 - 20% - 5 - 5 = 29,99 zł, a z rabatem 40%: 49,99 -  40% - 5 - 5 = 19,99 zł

Jeżeli dodatkowo przysługuje nam rabat za łączenie usług (który teraz wynosi 20 zł), to łatwo policzyć, że Plan Standardowy z tym dodatkowym rabatem może kosztować niecałe 10 zł/m-c (przy 20% rabatu z DUK) lub być zupełnie za darmo (z 40% rabatem z DUK).

Na koniec krótka tabelka z wyliczonymi wartościami rabatów w poszczególnych planach. 
 

13 komentarzy:

  1. Duk daje 20% nigdy nie słyszałem o, 40%

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy do taryf internetowych również można wyszarpac także rabaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem. Moje próby negocjacji w tym zakresie zakończyły się niepowodzeniem, ze względu na odległy czas zakończenia umowy. A rozmawiałem o tym z tym samym konsultantem, który przedłużył mi umowę głosową kończącą się dopiero za 2 lata i dał na nią 40% rabatu. Czyli prawdopodobnie obowiązują tu nieco inne zasady.

      Usuń
    2. Jeśli mam umowę na plan wspólny i dodatkowy do lipca 2019 to mogę już teraz migrować do nowych planów? Jest szansa na rabat na abonamenty?

      Usuń
    3. A jak Ci się udało przekonać do takiego rabatu przy takim długim okresie do końca umowy?

      Usuń
    4. Po prostu był to jeden z wielu numerów przedłużanych jednocześnie. Ważne, że był już uprawniony do przedłużenia. Nie zawsze jest to możliwe.

      Usuń
  3. Witam,
    A jak wygląda kwestia rabatów (%) z DUK na abonament oraz rabatu za łączenie usług w ofercie dla małej firmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam żadnych informacji na temat rabatów dla firm. Sam niedawno rezygnowałem z numeru w ofercie dla firm i żadna propozycja nie padła.
      Rabat za łączenie usług wynosi 15 zł + VAT.

      Usuń
  4. Witam ja dostałem niby rabat 2x20% na numer czyli abonament wyszedł 21.99.a drugi 1.99 Plan standardowy. Czy ktoś dostał tak samo ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kwoty po rabacie jasno wynika, że to nie plan standardowy tylko podstawowy. W dodatku na drugim numerze obiecali rabat -20 za łączenie usług, który prawdopodobnie się nie naliczy.

      Usuń