czwartek, 24 sierpnia 2017

Trzęsienie ziemi na plantacji pomarańczy.

Dzisiejsze zmiany w Orange to prawdziwe trzęsienie ziemi. Nic nie będzie już takie jak było...
Spróbuję w skrócie wymienić najważniejsze zmiany.

1. Dla wielu Czytelników najważniejsze jest pytanie co dalej z rabatami Open (a szczególnie Open Extra).
Na szczęście operator nie zakończył tych promocji. Regulaminy wspomnianych promocji dalej obowiązują, a nowy regulamin przyznawania rabatu za łączenie usług dość jasno określa zasady, kiedy obowiązują stare rabaty, a kiedy nowe. Czyli zapowiadana w przeciekach likwidacja rabatów Open nie polega na fizycznym ich skasowaniu, a na tym, że nie są sprzedawane już abonamenty do których można te rabaty dostać.
Na przykład kiedy klient posiadający kilka abonamentów na koncie przedłuży jedną z umów w nowej ofercie, to posiadany rabat Open nie zniknie całkowicie, a jedynie zmniejszy się o 10 zł. Zawsze coś.

2. Zmniejszono okres bezpłatnego abonamentu dla przenoszących numer do Orange (promocja kuponowa) z 6 do 3 miesięcy.

3. Zmodyfikowano też promocję "Przenoszę numer do Orange", która umożliwiała niepłacenie abonamentu do dnia przeniesienia numeru (max przez 6 miesięcy) bez użycia kuponu, pod warunkiem niekorzystania w tym okresie z usług operatora. Teraz z promocji można korzystać maksymalnie przez 3 miesiące.

4. Zlikwidowano abonament wspólny. Nowa oferta dla wielu numerów w rodzinie jest gorsza i droższa.

5. W nowych abonamentach zniknęły darmowe minuty do operatorów zagranicznych (nie chodzi tu o roaming).

6. Skasowano też darmowy transfer LTE z lejkiem 5 Mbps po wyczerpaniu podstawowego pakietu w abonamencie.W sytuacji kiedy pozostali operatorzy wprowadzają (marketingowo) "nielimitowany" internet w abonamentach, Orange podąża w przeciwną stronę... Ciekawe dokąd taka taktyka ich zaprowadzi ;-)

7. Wprowadzono bezpłatne rozmowy z telefonami stacjonarnymi nawet w najniższych abonamentach. To chyba jedyna pozytywna zmiana.

8. Ceny telefonów w nowych abonamentach są równie wysokie jak w starych, a nawet można powiedzieć, że wyższe (przez brak najwyższego abonamentu wspólnego).

9. Podniesiono opłatę za aktywację do 50 zł w umowach na 24 miesiące i 200 zł (!) w umowach na 12 miesięcy.

Biorąc pod uwagę powyższe, to same zmiany w abonamentach są zupełnie nieistotne, a wręcz kosmetyczne.

Myślę, że z grubsza zaspokoiłem Waszą ciekawość. Macie już ogólny obraz. Jak to po trzęsieniu ziemi - ruiny i zgliszcza ;-)
W kolejnych wpisach przyjrzę się temu pobojowisku z bliska. Sprawdzimy czy da się jeszcze coś odbudować.


12 komentarzy:

  1. Podobno w DUK istnieje jeszcze chwilowa możliwość przedłużenia umowy w starej ofercie. Nie ma pewności jak długo to będzie możliwe, dlatego radzę korzystać bez zbędnej zwłoki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obawiam się, że w związku ze zmianami będziesz musiał zmienić tło bloga na inny kolor ;)
    Trzęsienie ziemi, mam nadzieję, że chociaż z części zmian się wycofają.

    OdpowiedzUsuń
  3. wniosek: mogłem poczekać te pary dni, i wziąć światłowód, bo od dzisiaj istnieje możliwość podpisania umowy dla mojej lokalizacji... Szkoda, że nie parę dni temu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pewności (bo kto ją teraz mieć może ;-) ), ale wygląda mi na to, że światłowód możesz śmiało zamawiać.
      W regulaminie przyznawania rabatów za łączenie usług nie jest wymieniany jako usługa wykluczająca rabaty Open. Nie możesz tylko wybrać żadnej oferty LOVE.

      Usuń
    2. mam tego świadomość, ale ze względu na ryzyko zniknięcia rabatów przedwczoraj podpisałem umowę na stacjonarkę, by nie musieć później płacić pełnej sumy... A ogólnie wyczekiwałem światłowodu od miesiąca od kiedy położyli instalacje w budynku. życie, ale i tak jest dobrze.

      Usuń
  4. Prośba o radę - czekałem czy coś się nie pojawi ciekawe aż mi umowa przeszła na czas nieokreślony. Jak teraz najlepiej wyplątać się z Orange ? Czy mam najpierw złożyć wypowiedzenie w pomarańczy i zmigrować numer na kartę i potem przenosić do operatorów wirtualnych ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co przechodzić na kartę i tracić czas na bieganie po salonach? Lepiej od razu zlecić przeniesienie do innego operatora.

      Usuń
  5. Udało przedłużyć się umowę na wspólny najwyższy 36 m-cy, 22,5 gb internetu, no limit komórki/sms/mms/stacjonarne po zrabatowaniu za 19,27 3 numery. Rata za telefon niestety już z nowego cennika (36x78 zł) co w przypadku ip 7 - 800 zł więcej w stosunku do starego cennika (wychodzi mniej więcej cena rynkowa). Jak patrzyłem na nowy cennik bardzo korzystnie wychodzą tel odnowione ip 7 plus 128gb za 1400, tyle że przez DUK podobno nie da się ich zamówić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przenioslem abonament smart plan lte 105.98 do orange love i zachowalem darmowe lte 100GB oraz 100 minut w ue

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trochę dziwne, bo w nowych taryfach po prostu tego nie ma. Może jeszcze nowa taryfa się nie aktywowała? Czyli jest jeszcze przed końcem okresu rozliczeniowego?

      Usuń
    2. pisałem 4 lutego by być pewnym, że wszystko się zaktualizowało do nowej umowy i nowego okresu rozliczeniowego. Nadal mam te usługi widoczne i aktywne w mój orange na www i w aplikacji mobilnej

      Usuń
    3. No to pozostaje Ci pogratulować. Niestety obawiam się, że to jednostkowy błąd, bo np. u mnie po przejściu na nowe taryfy pakiet minut międzynarodowych z planu wspólnego przepadł.

      Usuń