sobota, 12 marca 2016

Ciąg dalszy rozważań na temat dobrej oferty.

Zdarza się, że zwracacie się do mnie z prośbą o poradę, u którego operatora najlepiej kupić jakiś telefon.
Na takie pytania zwykle odpowiadam w sposób zupełnie odmienny od Waszych oczekiwań.
Zamiast po prostu wskazać, u którego operatora zakup telefonu jest najkorzystniejszy, opowiadam jak opętany, jak wybrać dobrą ofertę;-) Spróbuję to teraz uzasadnić.
Jest całkowicie zrozumiałe, że człowiek, który ma w planach przedłużenie umowy, podchodzi do sprawy w następującej kolejności:
1. Wybiera "wymarzony" telefon. Szuka opinii w internecie, pyta znajomych, ogląda różne modele w sklepie i ostatecznie podejmuje decyzję. Czasami są to 2 czy 3 modele "do wyboru".
2. Szuka operatora, u którego może najkorzystniej kupić wybrany model telefonu. Czasami nawet specjalnie nie szuka, tylko pyta, w jaki sposób kupić ten telefon najtaniej u tego operatora, u którego jest obecnie.
3. Jeżeli dany model nie jest oferowany przez żadnego operatora (zwłaszcza dotyczy to chińskich telefonów), to wybiera ofertę bez telefonu.
Trudno porównywać wszystkie dostępne telefony u wszystkich operatorów, dlatego taki sposób selekcji jest całkowicie naturalny. Niby po co zastanawiać się nad modelami, które mnie w ogóle nie interesują?
Z mojego punktu widzenia taki sposób działania jest jednak zupełnie nieracjonalny.
Co z tego, że znajdę operatora, którego oferta z danym telefonem jest najlepsza, skoro wciąż nie jest to dobra oferta? Ja nie szukam telefonu. Ja szukam dobrych ofert!
Dlaczego uważam, że moje podejście jest lepsze? Po prostu łatwiej jest zmienić telefon niż ofertę (podpisaną umowę). Dodatkowo, z mojego punktu widzenia tak jest po prostu łatwiej. Mnie też trudno jest porównywać z osobna wszystkie modele telefonów u wszystkich operatorów. Ograniczając się tylko do dobrych ofert, do porównania nie zostaje już tak wiele;-)
Na końcu powstaje jednak problem. Wybrana oferta jest wprawdzie dobra, ale telefon nie taki;-) Rozwiązanie jest oczywiste. Należy sprzedać telefon zakupiony w ramach dobrej oferty i kupić taki, jaki nam pasuje.
Często ma to dodatkowe plusy. Na przykład pozbywamy się telefonu z simlockiem, a kupujemy bez niego, mamy też większy wybór wersji i kolorów.
Zdaję sobie sprawę, że sprzedaż telefonu to dla niektórych osób kłopot, którego woleliby uniknąć i
jestem gotowy nieść pomoc także w takich przypadkach;-)
Natomiast jeśli prosicie mnie o pomoc w wyborze oferty, która nie jest dobra,  to nie tyle nie chcę, co po prostu nie potrafię Wam pomóc. Takimi ofertami się nie zajmuję. Wpis ten dedykuję wszystkim, którzy poszukują u operatorów iPhonów, Samsunga Galaxy S6 i innych modeli flagowych telefonów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz