Przeniesienie numeru do Virgin jest tak proste, że właściwie nie ma o czym pisać:-)
Dlatego, żeby napisać cokolwiek, wytłumaczę sens takiego posunięcia;-)
1. Pierwszy powód to ciekawa taryfa dla mało rozmownych, o której napisałem tutaj, umożliwiająca całkowicie darmowe korzystanie z telefonu za 5 zł rocznie (za tyle trzeba doładować konto, aby przedłużyć jego ważność o rok).
2. Ekstremalnie wygodny proces przeniesienia numeru. Istotne zwłaszcza wtedy, kiedy chcemy załatwić tę sprawę w czyimś imieniu. Nie trzeba się szwendać po salonach, stać w kolejkach, wysłuchiwać propozycji konsultantów, którzy są w stanie każdemu wmówić, że przeniesienie numeru jest możliwe tylko pod warunkiem zakupu ładowarki, założenia konta bankowego itp. ;-)
3. Wyjątkowo wygodna możliwość przerejestrowania numeru na inną osobę. Wystarczy wpisać zmienione dane do formularza na stronie internetowej operatora. Każdy, kto choć raz musiał się fatygować do salonu z poprzednim właścicielem numeru, wie, o czym mówię.
4. W miarę przyzwoite warunki, pozwalające przetrzymać numer przed przeniesieniem do docelowego operatora. Chodzi mi o taką sytuację, kiedy kończy nam się umowa z wysokim abonamentem, nie udało się wynegocjować nic ciekawego i stajemy przed wyborem: przedłużyć umowę na słabych warunkach lub pozwolić, żeby umowa przeszła na czas nieokreślony i dalej płacić w tym czasie wysoki abonament.
No dobrze, treść już była, to teraz obrazki:
Na stronie głównej operatora zobaczymy:
Oczywiście klikamy tam, gdzie pokazuje zielona strzałka i wtedy zobaczymy:
Naciskamy "wypełnij wniosek" i ukaże się formularz:
Komentarza wymaga tylko pole "kiedy chcesz do nas dołączyć". Do wyboru mamy:
- "na koniec okresu wypowiedzenia" - wybieramy wtedy, gdy nasza umowa przeszła już na czas nieoznaczony lub pozostał mniej niż miesiąc do końca okresu zastrzeżonego
- "na koniec umowy" - wybieramy wtedy, gdy chcemy zakończyć umowę równo z końcem okresu zastrzeżonego, a do końca umowy zostało ponad 30 dni
- "konkretna data" - używamy, jeżeli mamy numer na kartę lub godzimy się z możliwością zapłaty kary umownej u starego operatora. Możemy tu wybrać nawet następny dzień, ale ze względu na to, że dokumenty idą pocztą, całość i tak zajmie co najmniej tydzień.
U dołu ekranu jedyne miejsce, gdzie czeka nas nieco pracy. Trzeba zeskanować lub zrobić zdjęcie obu stron dowodu osobistego i wczytać do formularza. Po naciśnięciu "dalej - weryfikacja numeru" i wpisaniu kodu sms zobaczymy podziękowania:
I to już wszystko. :-) Jeżeli mamy gotowy skan dowodu, to całość nie zajmie nam więcej niż minutę.
Po kilku dniach otrzymamy przesyłkę, w której znajduje się karta sim oraz dokumenty, na których należy złożyć kilka podpisów, dołączyć kserokopię dowodu osobistego, włożyć do załączonej, zaadresowanej i opłaconej koperty i wrzucić do skrzynki pocztowej. Później pozostaje już tylko oczekiwać na włączenie numeru na otrzymanej karcie sim.
Powiązane wpisy:
Co (i jak) trzeba sprawdzić zanim przeniesiesz swój numer do innego operatora.
Właśnie jestem na etapie przenoszenia z Plus do Virgin, tylko ciekawe czy mi przeniosą, bo w plusie miałem zarejestrowany jeszcze na stary numer D.O. i nie aktualizowałem danych.Wszystkie pozostałe dane się nie zmieniły. Jaka jest praktyka w takiej sytuacji?
OdpowiedzUsuńJestem właśnie na etapie przenoszenia z Plus do Virgin.Nie wiem czy cała operacja zakończy się powodzeniem, bo od czasu rejestracji numeru w plusie zmieniłem dowód osobisty i nie aktualizowałem danych.Jak jest praktyka w takich sytuacjach?
OdpowiedzUsuńPowinno się udać, ale gwarancji nie dam;-)
OdpowiedzUsuńRzeczywiście udało się przenieść,chyba najistotniejszy jest pesel.
OdpowiedzUsuńPytanie umowa w orange kończy się 30 lipca 2016, jeżeli zaznaczę opcję na koniec umowy to operator sam sprawdzi do kiedy jest umowa i przeniesie nr? trochę obawiam się o jakieś dodatkowe opłaty
OdpowiedzUsuńTak, dodatkowo powinno przyjść potwierdzenie w rodzaju Twój operator wyznaczył termin przeniesienia numeru na dzień....
Usuńok dzięki rzeczywiście tak jest bo potwierdziłem jeszcze w virgin:)
OdpowiedzUsuń