środa, 11 maja 2016

Przeniesienie numeru do T-Mobile.

Obiecałem ostatnio przetestować proces przenoszenia numeru do T-Mobile i dzisiaj będzie parę słów na ten temat. Nie miałem akurat zbliżającego się do końca abonamentu, dlatego przenoszę rezerwowy numer na kartę. Proces składania wniosku jest jakby bardziej przejrzysty niż w Orange, a strona mniej się wiesza, czyli pierwsze wrażenie jest pozytywne;-)
Na pierwszym ekranie w pewne zakłopotanie wprawia tylko opcja zawieszenia abonamentu dla klientów przenoszących numer, bowiem nie da się wybrać okresu zawieszenia. Da się wybrać tylko 4.
Po weryfikacji SMS-em, na drugim ekranie uzupełniamy tylko dane osobowe i teleadresowe. Nawet szkoda miejsca na screeny;-) Ważne jest podanie prawidłowego telefonu kontaktowego, bowiem na ten telefon zadzwoni konsultant, który fizycznie złoży zamówienie. To co wypełniliśmy na stronie, najwyraźniej zamówieniem jeszcze nie jest:-D W moim przypadku musiałem przypomnieć miłej konsultantce, że zaznaczyłem opcję zawieszenia abonamentu i wtedy pozwoliła mi wybrać dowolną datę przeniesienia numeru (oczywiście dowolną w zakresie tych 4 miesięcy). Przez pomyłkę złożyłem wniosek o przeniesienie numeru niezarejestrowanego, choć myślałem, że jest zarejestrowany i tak powiedziałem konsultantce. Przy tej okazji dowiedziałem się czy operator weryfikuje cokolwiek przed podpisaniem papierów. Najwyraźniej nie.
Po 2 dniach przyjechał kurier z umową. Umowę podpisałem. Termin przeniesienia numeru został uzupełniony zgodnie z moim wskazaniem. Okres zawieszenia abonamentu ustalili na równe 4 miesiące od daty wypełnienia formularza na stronie internetowej. Ciekawe, który będzie obowiązujący w moim przypadku;-) I co się wydarzy gdy dotychczasowy operator odmówi wydania numeru.
Gratisów nie było:-( Otrzymaną kartę sim można wyłamać do dowolnego rozmiaru. Moja na razie jest nieaktywna.

24 godziny po wizycie kuriera, karta wciąż nieaktywna. W Orange to akurat trwa krócej.
Niecałe 48 godzin po podpisaniu dokumentów, karta jest już aktywna. Być może była aktywna nieco wcześniej, bo informacja o otrzymaniu podpisanych dokumentów dotarła emailem już wczoraj wieczorem, ale dopiero dzisiaj wyłączyłem i włączyłem ponownie telefon. Przy okazji przyszedł SMS z informacją o okresie rozliczeniowym. Mój trwa od 25 do 24. 

Zaczynają się schody. Przyszedł SMS: "Usługa T-Mobile HotSpot została aktywowana". Przypomniało mi to o tym, że w umowie znalazłem pewien zapis, który mnie zaniepokoił: Prenumeraty; Serwis "Granie na czekanie" / "Szafa gra". Dlatego postanowiłem założyć konto, żeby posprawdzać, czy nie włączyli mi jakiś płatnych usług. Wchodzę na T-Mobile.pl, rejestracja, wpisuję email i hasło. A oto efekt: :-D

   
Ostateczne, pomimo tego komunikatu konto udało się założyć, ale i tak nie ma tam informacji o tych usługach.
Na moje pytanie o płatne usługi odpowiedzieli po 3 godzinach! W Orange nie przypominam sobie żebym dostał odpowiedź na email wcześniej niż po tygodniu;-) Usługi płatne nie są aktywne.
Kolejna ciekawostka:
Wygląda na to, że pomimo zawieszenia abonamentu pakiet 100 GB jest aktywny!
Wolałem się jednak upewnić i zadałem w tej sprawie pytanie. Oto odpowiedź:

"Uprzejmie informuję, że w Pana ofercie przewidziany jest pakiet Internet 100 GB przez 4 miesiące za 0 zł. Oznacza to że przez pierwsze 4 miesiące pakiet 100 GB internetu jest za darmo. Po 4 miesiącach pakiet internetu zmniejsza się do darmowego 1 GB..."

Ciekawe jak to się skończy;-)

Po niemal tygodniu od podpisania umowy przyszedł SMS, że mój operator nie wyraził zgodny na przeniesienie numeru z powodu niezgodności danych.
Postanowiłem się jeszcze raz upewnić jak jest z tym pakietem. Napisałem wprost, że abonament jest zawieszony i czy mimo to mogę korzystać z darmowego pakietu. Myślą już drugi dzień nad odpowiedzią;-)

Niestety, okazało się, że kompetencje konsultantów T-Mobile w niczym nie ustępują tym z Orange i są na równie żenującym poziomie;-)

 - moje pytanie:

Mam jeszcze jedno pytanie. Na załączonym screenie widać, że wg. zakładki "wykorzystanie limitów" mam do dyspozycji jeszcze 102400.0 MB danych do wykorzystania. Czy to oznacza, że mogę w ramach tego limitu korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu? Czy też jest to limit na płatny dostęp do internetu.

- odpowiedź:

Uprzejmie informuję, że w Pana ofercie przewidziany jest pakiet Internet 100 GB przez 4 miesiące za 0 zł. Oznacza to że przez pierwsze 4 miesiące pakiet 100 GB internetu jest za darmo. Po 4 miesiącach pakiet internetu zmniejsza się do darmowego 1 GB z możliwym rozszerzeniem do 3.5 GB. Po wykorzystaniu 1 GB za kolejne 500 MB opłata 10 zł (do 1.5 GB), kolejny 1 GB (do 2.5 później do 3.5) również za 10 zł dodatkowe.

 - moje pytanie:

Dziękuję za szybką odpowiedź, ale chciałbym jeszcze dopytać o jedną sprawę. Zdaję sobie sprawę, że w mojej ofercie dostępny jest pakiet internetu 100 GB na 4 miesiące, ale mój abonament jest w tej chwili zawieszony, do czasu przeniesienia numeru. Czy mimo to bezpłatny pakiet internetu jest dla mnie dostępny? Jeżeli tak, to czy po przeniesieniu numeru będę miał kolejne 4 miesiące bezpłatnego pakietu do dyspozycji, czy okres ten zostanie skrócony o czas jaki upłynął do czasu przeniesienia numeru?

- odpowiedź:

Uprzejmie informuję, że ma Pan do dnia 09-09-2016r. zawieszony abonament dlatego wszelkie wykonywane połączenia i wysyłane wiadomości są rozliczane zgodnie z cennikiem.
Aby były rozliczane z pakietów konieczne jest abyśmy odwiesili Panu abonament i aktywowali pakiety co będzie się wiązało z opłacaniem opłaty abonamentowej.


Pozostaje sprawdzić samodzielnie:-(

Sprawdziłem. Wygląda na to, że jednak pakiet działa;-) Korzystanie z internetu pomniejsza dostępny pakiet, a opłaty nie są naliczane. Przynajmniej na razie.



Jest już pierwsza faktura. Suma opłat 0.

c.d.n.

Wpis będę uzupełniał w miarę postępów w nauce;-)

Na koniec mam dobrą wiadomość dla tych, którzy chcieliby się zapisać do Klubu Czytelników Bloga ;-)
Korzystając z tego linku, przy składaniu zamówienia w T-Mobile możecie jednocześnie zapisać się do Klubu. Wystarczy przesłać na mój adres email: zielony71a@gmail.com numer, dokładną datę i godzinę złożenia zamówienia oraz nazwę wybranego planu taryfowego.
Zachęcam  do korzystania z linku przy zamówieniu, także wtedy gdy nie jesteście zainteresowani Klubem.
Nic Was to nie kosztuje, a dla mnie stanowi miłą formę podziękowania za moją pracę:-)

14 komentarzy:

  1. Jaka firma kurierska obsługuje umowy T-mobile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytam, bo z niektórymi kurierami nie idzie się dogadać co do terminu odbioru przesyłki. Akurat z DHL nigdy nie miałem problemu, to może przeniosę numery rodziców na próbę do T-mobile

      Usuń
  2. A co na to Orange? Nic, refleks szachisty ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, udało im się ponownie uruchomić stronę :-D

      Usuń
  3. Co się dzieje w okresie zawieszenia abonamentu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba go płacić. Dzwonić można, ale wg stawek cennikowych.

      Usuń
  4. Czyli jeżeli umowa kończy mi się 30-07-2016 to podaje datę przejścia kolejny dzień? ale gdzie wpisuje tą datę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdzie tego nie wpisujesz. Mówisz o tym konsultantowi, który do Ciebie zadzwoni. Nie musisz nawet pamiętać dokładnej daty końca umowy, operatorzy ustalą to między sobą.

      Usuń
  5. Czyli mogę powiedzieć, że przeniesienie na koniec umowy i oni sami to sprawdzą i tak ustawią okres karencji? Ostatnio mam przejścia z Orange - rezygnacja neo + tv i same problemy...

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Z tym, że o zawieszeniu abonamentu musisz im sam powiedzieć. Przecież może być tak, że chcesz korzystać z wszystkich usług już na numerze tymczasowym.

      Usuń
  7. Hey; mam pytanie. Chciałem skorzystać z ww. promocji. Dlatego mam do Ciebie pytanie.
    Ale najpierw moja sytuacja:
    - umowa do 31.05
    - okres rozliczeniowy do 18-ego każdego miesiąca
    - wypowiedzenie oferty abonamentowej złożone zgodnie z zachowaniem miesięcznego okresu rozliczeniowego
    - od 19.06 miałem przejść do Orange POP.
    Promocja jest ważna do 17.06- czy mogę z niej skorzystać dając wcześniej jakieś polecenie? Boje się, żeby Orange nie naliczyło mi jakiś dodatkowych opłat.

    Z góry dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro 19.06 będziesz już w POP, to przeniesienie numeru po 19.06 nie grozi żadnymi karami. Musisz po prostu wyznaczyć termin przeniesienia po tej dacie.

      Usuń