sobota, 9 kwietnia 2016

Jak przedłużyć umowę w Orange (i zostać członkiem Klubu Czytelników Mojego Bloga).

Przedłużyć umowę w Orange można na wiele sposobów, ale tylko przedłużając umowę poprzez sklep internetowy można zostać członkiem Klubu, dlatego w tym wpisie skupię się na tym sposobie.
Nawiasem mówiąc inne sposoby polegają na rozmowie z mniej lub bardziej ogarniętym konsultantem, dlatego właściwie nie ma czego opisywać;-)

Pierwszą część pozwolę sobie żywcem skopiować z wpisu o przeniesieniu numeru, ponieważ zasady są takie same. Takie same są również niuanse, na które trzeba zwrócić uwagę.

Pierwszym z takich niuansów jest to, że kody rabatowe działają na zasadzie plików cookies. Dlatego przed rozpoczęciem zamówienia zalecam wyczyszczenie plików cookies w przeglądarce oraz wyłączenie dodatków w rodzaju adblocka, które także mogą powodować problemy w działaniu kodów rabatowych.
Problemy takie pojawiają się rzadko, ale zastosowanie się do mojej rady ogranicza ryzyko do zera.
Przykładowo w przeglądarce Chrome robimy to naciskając jednocześnie ctrl shift del lub wybierając z menu opcję "wyczyść dane przeglądania", tak jak na zdjęciu poniżej:

 Ukaże nam się poniższy ekran:
Ważne jest, żeby wybrać opcje, które otoczyłem na czerwono, a następnie nacisnąć przycisk, który otoczyłem na zielono.

Kolejna uwaga. Często strony Orange ładują się bardzo powoli. Nie naciskamy niczego na stronie, nie wybieramy żadnej opcji zanim strona nie załaduje się do końca. Nieprzestrzeganie tej rady może skutkować totalnym zawiśnięciem strony i koniecznością zaczynania od początku!

Następna sprawa to kod rabatowy.
Kody rabatowe pojawią się okresowo. Bardzo często, ale jednak nie są dostępne ciągle. Dlatego nie zostawiajmy przedłużenia umowy na ostatnią chwilę, bo może się akurat okazać, że kodów nie będzie.
Jeżeli zostawimy sobie margines 1 do 2 miesięcy, to raczej na pewno kody znajdziemy.
Gdzie znaleźć kody? Czasami są udostępniane na stronie internetowej Orange, czasami można je znaleźć na allegro, często na forum telepolis. Jeżeli nie możecie znaleźć, zawsze można zapytać mnie. Jeżeli tylko w ogóle są, to zapewne je mam;-)  Ponadto dla (także przyszłych) członków Klubu udostępniam je za darmo.
Posiadany kod rabatowy wklejamy na tej stronie i naciskamy "dalej". Zobaczymy ekran (w zależności od użytego kodu) podobny do tego:
Aktywowany w ten sposób kupon będzie działał w każdym kolejnym otwartym później oknie przeglądarki, dlatego ja zostawiam ten ekran tak jak jest, a dalszą część procesu przeprowadzam w nowym oknie. W razie wystąpienia problemów (zawiśnięcie strony itp.) mogę ponowić proces zamawiania od tego miejsca, a nie od samego początku.

Zamówienie.
Tak, jak napisałem wyżej, w nowym oknie przeglądarki otwieram stronę operatora. Użycie w tym celu tego linku informuje operatora, że to ja poleciłem Wam usługi Orange i daje Wam możliwość zostania członkiem Klubu Czytelników Mojego Bloga  :-) Proponuję użycie tego linku nawet wtedy jeśli nie jesteście zainteresowani członkostwem w Klubie. Nic Was to nie kosztuje i nie ma wpływu na działanie innych promocji, a będzie miłą formą podziękowania za moją pracę:-)
W przypadku przedłużenia umowy z telefonem, kolejnym kroku wybieramy z menu opcję "Telefony i urządzenia", tak jak na zdjęciu poniżej:
Ukaże nam się spis producentów telefonów, z którego wybieramy tego, który nas interesuje, co ograniczy liczbę urządzeń, ułatwiając nam znalezienie konkretnego modelu.
Wtedy zobaczymy taki ekran:
Wybieramy pożądane opcje w polach, które otoczyłem na czerwono i sprawdzamy czy posiadany kod rabatowy działa prawidłowo - powinien pokazać się w miejscu, które otoczyłem na zielono. Oczywiście treść komunikatu może być różna, w zależności od użytego kodu.
Jeżeli wszystko się zgadza naciskamy przycisk "wybieram" przy wybranym modelu telefonu.
Pojawi się okienko do wpisania numeru telefonu, który chcemy przedłużyć. Po jego uzupełnieniu, na ten numer telefonu przyjdzie sms z kodem weryfikacyjnym, który wpisujemy w okienku, które się wtedy pojawi.
Od tej chwili musimy już działać szybko, ponieważ po kilku minutach formularz się resetuje i trzeba zaczynać wszystko od początku.

W przypadku umowy bez telefonu, po aktywowaniu kuponu rabatowego i przejściu na stronę operatora za pośrednictwem tego linku, wybieramy z menu, zamiast modelu telefonu, opcję "przedłużam umowę" tak jak na zdjęciu poniżej:
Wtedy zobaczymy taki ekran:
Musimy wybrać opcje "jestem już klientem Orange" oraz "przedłużam umowę" (otoczyłem je na czerwono), a następnie po weryfikacji sms (identycznej jak w przypadku umowy z telefonem) możemy wybrać pozostałe opcje, które otoczyłem na czerwono: rodzaj i czas trwania abonamentu oraz wybrać kartę sim, jaką chcemy otrzymać.
W przypadku umowy z telefonem nie ma wyboru rodzaju karty sim, przysyłają kartę pasującą do zamówionego telefonu.

W obu przypadkach na tym etapie możemy napotkać następujący problem: Po wpisaniu hasła sms pojawi nam się "specjalna oferta, którą przygotowaliśmy dla Ciebie" - po czym w żaden sposób nie da się wybrać takich warunków na jakie się zdecydowaliśmy. Oznacza to, że mamy zablokowaną ofertę. Najczęściej dzieje się tak wtedy, gdy do końca umowy pozostało więcej niż 90 dni, ale zdarzyło mi się też kilka razy, że działo się tak z niewyjaśnionych przyczyn i pomagała tylko interwencja w BOK. Oczywiście taka interwencja ma sens tylko wtedy, jeżeli rzeczywiście pozostało mniej niż 90 dni do końca umowy.

Jeżeli jednak wszystko poszło dobrze, to powinniśmy zobaczyć podsumowanie oferty, a po naciśnięciu przycisku "dalej" stronę z wyborem usług dodatkowych.
Możemy tam wybrać ochronę wyświetlacza (raczej odradzam), wybrać dodatkowe akcesoria do telefonu (w zawyżonych cenach), wyrazić zgodę marketingową (co polecam, ponieważ w przeciwnym wypadku będziemy płacić o 6 zł miesięcznie więcej), poprosić o otwarcie konta bankowego w Orange Finanse (co na tym etapie także odradzam - lepiej zrobić to później), ewentualnie wybrać dodatkowe pakiety rozmów (dostępne w zależności od wybranego planu).

Po naciśnięciu przycisku "Dalej" przejdziemy do formularza danych personalnych. Jest on już częściowo wypełniony danymi z konta abonenckiego. Do podania zostaje adres email, na który dostaniemy potwierdzenie zamówienia, telefon kontaktowy i adres dostawy. Podany telefon kontaktowy jest wykorzystywany przez kuriera przy doręczaniu przesyłki dlatego warto podać telefon do tej osoby, która będzie ją odbierała.
W czasie wypełniania pól adresowych system będzie podpowiadał nazwy ulic i miejscowości - poprzez umożliwienie wybrania ich z listy. Należy korzystać z tych podpowiedzi, bowiem ich zignorowanie może niekiedy uniemożliwić zatwierdzenie zamówienia.

Mamy do wyboru dostawę przesyłki kurierem lub jej odbiór w wybranym salonie Orange.
Zdecydowanie polecam kuriera. Odbiór w salonie wielokrotnie kończył się niepowodzeniem, z całkowicie błahych przyczyn. Pracownicy salonów dają dobitnie odczuć, że jest to dla nich dodatkowa, uciążliwa i niewynagradzana praca.

W umowach z telefonem możemy wybrać sposób płatności. Do wyboru mamy gotówkę (co polecam - płacimy kurierowi lub w salonie przy odbiorze przesyłki), przelew lub punkty Payback. Przelewu nie testowałem, jeden Bóg raczy wiedzieć po ilu dniach otrzymamy zwrot pieniędzy w przypadku odrzucenia zamówienia (co się czasem zdarza) lub innych problemów. Punkty Payback testowałem - raz działa, a raz nie;-) W przypadku odrzucenia zamówienia, punkty wracają po tygodniu - przynajmniej tak było u mnie.

Lista zgód obowiązkowych jest oznaczona gwiazdką. Bez ich zaznaczenia nie uda się zatwierdzić zamówienia. Inne zgody zaznaczamy wg.własnego uznania, choć moim zdaniem warto zaznaczyć zgodę na kontakt w celach obsługowych i przedstawienia oferty Orange, chociażby po to, aby w przyszłości umożliwić kontakt za strony DUK.

Przycisk "składam zamówienie" działa zgodnie z opisem;-) Do momentu jego naciśnięcia możemy w każdej chwili przerwać, testować sobie różne rzeczy. Kod rabatowy nie powinien od tego stracić ważności.
Po naciśnięciu "składam zamówienie" kod rabatowy traci ważność, nie uda się z niego skorzystać ponownie.
Złożonego zamówienia nie da się w żaden sposób zmienić. Ani koloru telefonu, ani adresu dostawy - dosłownie niczego. Jedyne rozwiązanie to odesłanie kuriera i ponowne złożenie zamówienia.
Dlatego przed naciśnięciem tego przycisku warto jeszcze raz sprawdzić wszystkie dane, także poprawność działania kodu rabatowego, co ułatwia nam podsumowanie zamówienia widoczne na prawym marginesie.

Po naciśnięciu przycisku, zobaczymy (oby!) potwierdzenie z numerem złożonego zamówienia, kodem aktywacyjnym (w praktyce potrzebnym tylko do śledzenia dalszych losów zamówienia) i kolejnym podsumowaniem, które możemy wysłać na wybrany adres email.


Złożenie zamówienia zgodnie z powyższą instrukcją oraz przesłanie na mój adres email: zielony71a@gmail.com numeru, dokładnej daty i godziny złożenia zamówienia oraz nazwy wybranego planu taryfowego (np. Smart Plan LTE 69,99) jest jednocześnie wnioskiem o przyjęcie do Klubu Czytelników Mojego Bloga. Powyższe dane umożliwią mi sprawdzenie czy operator przypisał dane zamówienie do mojej osoby i umożliwią złożenie reklamacji gdyby tak się nie stało. Jednocześnie proszę o informację, jeżeli przy danym zamówieniu korzystacie z programów typu mokazje, payback itp., bowiem może to mieć wpływ (choć nie musi) na losy reklamacji;-)

W jednym z kolejnych wpisów napiszę o tym jak czytać (i rozumieć) potwierdzenie zamówienia i umowę.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, przypadkowo usunąłem komentarz z pytaniem o szczegóły dotyczące Klubu. Wstępnie opisałem to we wpisie:
      http://zielony71.blogspot.com/2016/03/klub-czytelnikow-mojego-bloga-co-to.html

      Usuń
  2. A sam komentarz brzmiał następująco: "Bardzo przepraszam ale oprocz ewentualnego kodu rabatowego co daje uczestnictwo w Twoim klubie? Bo podawac swoje dane zebys co? Mogl podpiac to do siebie i zarobic czy o co chodzi w calej idei tego klubu?"

    OdpowiedzUsuń