poniedziałek, 13 czerwca 2016

Nowy Orange Open II, czyli wyciskanie soku.

Od wczoraj (czyli 12.06) mamy sporo zmian w Orange. Najważniejsza zmiana jest taka, że do tej pory to my staraliśmy się wycisnąć sok z Pomarańczy, a teraz Pomarańcza stara się wycisnąć sok z nas;-)
Konkretnie chodzi mi o nowe, znacznie gorsze zasady naliczania rabatu Open. Dla przypomnienia - o starych zasadach pisałem tutaj.
Co się zmieniło? Zmieniło się najważniejsze: wysokość rabatu! Do tej pory każda kolejna usługa (z małymi wyjątkami) oznaczała dodatkowe 10 zł rabatu Open. Teraz dla posiadaczy wyłącznie usług mobilnych będzie to 5 zł rabatu. Co gorsza do tej pory maksymalna wysokość rabatu wynosiła 65 zł. Teraz posiadacze wyłącznie usług mobilnych mogą liczyć jedynie na 20 zł!
Nieco lepiej (ale i tak znacznie gorzej niż było) jest, jeśli posiadamy choć jedną usługę stacjonarną. Wtedy rabat naliczany jest zgodnie z poniższą tabelką:


Mówi się, że wyjątek potwierdza regułę i w tym przypadku także mamy wyjątek potwierdzający regułę, że nowa oferta jest gorsza;-) Dotychczas posiadacze 4 usług otrzymywali rabat Open w wysokości 25 zł. Teraz jeśli wśród 4 usług znajdzie się jedna lub dwie (ale już nie trzy) usługi stacjonarne, to rabat Open wzrośnie do 30 zł. Uwaga: do usług stacjonarnych zalicza się także oferty: Orange internet LTE dla domu oraz Nowa Orange Strefa.

Co zrobić, aby korzystać z rabatu Open na starych zasadach? Nie musimy (a nawet nie możemy) robić nic.
Regulamin stanowi:
Niniejsze Zasady zaczniemy stosować, gdy:
a) nastąpi zmiana jakiejkolwiek umowy, którą Państwo z nami podpisali, jeśli uprawnia ona do Rabatu Orange Open II,
b) zostanie podpisana kolejna umowa (w tym w wyniku cesji) o świadczenie usług w naszej sieci mobilnej lub stacjonarnej i rozpocznie się świadczenie usług na nowych warunkach,
c) zakończy się dokonane na Państwa życzenie zawieszenia świadczenia usług.


Zatem, jeśli nie dokonamy żadnych zmian na koncie abonenckim, to nic nam nie grozi. Problem wystąpi wtedy, gdy kończy nam się jedna z kilku umów na koncie abonenckim. W zdecydowanej większości przypadków lepiej będzie przenieść numer do innego operatora, niż przedłużyć umowę w Orange.
Inna możliwość to przedłużenie tej umowy w taki sposób, aby nie była ona uprawniona do otrzymania rabatu Orange Open II. Nie jest to rozwiązanie dla każdego, ale posiadacze usług stacjonarnych mają taką możliwość, jeżeli skorzystają z promocji Orange Open Extra, o której napiszę następnym razem.

Zachęcam wszystkich zainteresowanych do przeczytania regulaminu promocji Orange Open II.

14 komentarzy:

  1. Mam 3 numery, które kończą mi się w grudniu. Do tej pory zainteresowany byłem 3x abo ~30zl przez duk + abo na internet współdzielony.
    Ciekaw jestem czy uda się to powtórzyć przy obecnych konfiguracjach, obecnie mam smart plany z -30% i orange open, więc raczej nic innego nie opłaca się póki co zamawiać. Masz jakieś rady poza czekaniem do ~października?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie do października, ale warto poczekać aż poznamy wszystkie kruczki nowej oferty.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Jestem w dokładnie takiej samej sytuacji, mi też kończą się umowy w grudni. Z tym, że ja planuje z ostateczną decyzją o pozostaniu w Orange poczekać do Czarnego Piątku, który w tym roku wypada 25 listopada.
      Może zorganizują jaką fajna akcje, którą będzie można połączyć z kuponami? Oczywiście wypowiedzenie zamierzam złożyć wcześniej.

      Usuń
  2. Zielony71, a czy wg Ciebie taką zmianą umowy będzie migracja z taryfy SmartPlan Multi II do SmartPlan LTE?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj z ciekawości zalogowałem się na konto Orange i ku mojemu zdumieniu, w podsumowaniu mam już niższy rabat Orange Open.
    Twój miesięczny rachunek jest tańszy o 10 złotych, a do tej pory miałem -20 zł.
    Dodam tylko, że nie dokonywałem żadnych zmian na koncie. Pisać reklamację czy tak ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że pisać!!! Tylko, że nie teraz. Dopiero po otrzymaniu faktury. Może to być jeden z wielu błędów systemowych, które być może do tego czasu naprawią;-)

      Usuń
    2. Poczekam 9 dni na fakturę, zobaczymy czy naliczony rabat będzie okrojony.

      Usuń
  4. Mam 4 abonamenty na usługi mobilne (2 telefoniczne i 2 internetowe). Umowa na 1 internet kończy mi się we wrześniu 2016. Czy jeżeli rozwiążę umowę na ten abonament internetowy to open nadal będzie naliczany po staremu ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko wskazuje na to, że tak.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź. Teraz rozważmy drugą opcję: Przedłużam ten abonament przez sklep internetowy Orange wybierając najtańszą ofertę bez urządzenia z wysokością abonamentu 19.90 przez cały 24 miesięczny okres trwania umowy. W abonamencie jest 5 GB danych. Kwota 19,90 zł. nie uprawnia do przyznania rabatu orange open (ponieważ abonament wyjściowy jest niższy niż 29 zł.) więc teoretycznie zmiana na open 2 nie powinna nastąpić. Czyli dla 4 abonamentów (w tym 1 poniżej 29 zł.) rabat open powinien wynieść 20 zł. Mam rację ??

      Usuń
    3. Taka interpretacja jest ryzykowna. Być może masz rację, ale istnieje ryzyko, że zostanie to potraktowane jako punkt b), czyli nowa umowa i wtedy warunek nie jest brany pod uwagę.
      Przed takim działaniem radzę poprosić o pisemną odpowiedź z BOK, żeby w razie problemów mieć podstawę do reklamacji.

      Usuń
  5. Ja mam 3 usługi. FV wystawiona 16 czerwca uwzględnia rabat 20zł. Jednak w Mój Orange widnieje już tylko 10zł rabatu. Dzwoniłem dziś na infolinię, uzyskałem potwierdzenie, że będzie naliczany nowy, niższy rabat. Niestety nie czytałem wcześniej regulaminu Orange Open II, bo wiedziałbym o co pytać. Teraz czekam do połowy lipca, co będzie na następnej FV i jak coś, to reklamacja. Szkoda że takie "błędy systemu" nie zdarzają się na korzyść klienta...

    OdpowiedzUsuń